י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות הנגיף: מותר להתחתן בימי הספירה?

בצל נגיף הקורונה המתפשט והחתונות שנדחו בעקבותיו, התיר הרב הראשי האשכנזי הרב לאו לקיים חתונות בספירת העומר השנה. מנגד, הראשון לציון הרב הראשי הספרדי טוען, כי בשלב הזה אין מספיק נתונים להכרעה הלכתית והנושא אינו אקטואלי לעת עתה

בעקבות הנגיף: מותר להתחתן בימי הספירה?
הרבנים הראשיים צילום: יעקב כהן, פלאש 90

המאבק נגד נגיף הקורונה שהשפיע רבות על מהלך החיים הרגיל והתקין של כולם ופגע מאד בזוגות שאמורים להינשא בימים אלו, הביא את הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו להורות הוראת שעה שבשנה זו ננהג לקולא בימי ספרית העומר היות שישנם מנהגים שונים באילו ימים מותר להתחתן בימי ספירת העומר, להתיר למי שנוהג כמנהג בני אשכנז להתחתן בימים שמותר להתחתן בהם לבני עדות המזרח, וכן להיפך.

הרב לאו מציין שני פוסקים שכהנו כרבנים ראשיים לישראל שהתירו את הדבר בתנאים מסויימים. הראשון, הרב הראשי הגרי"א הרצוג זצ"ל בספרו היכל יצחק התיר להינשא ביום י"ד באייר – פסח שני, וזאת בשל העובדה שמדובר במי שלא קיים מצוות פריה ורביה והיה זה זמן קצר אחרי השואה.

כמו כן מביא את מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל בספרו יביע אומר  שהכריע וז"ל: "אם יש צורך ושעת הדחק רשאי לערוך נישואין בחופה וקידושין בתוך ימי הספירה, אם עדיין החתן לא קיים מצוות פריה ורביה".

הרב לאו מציין כי הבקשה שהגיע אליו אינה להתיר להינשא במשך כל ימי הספירה אלא אך ורק לאותם ימים שיש שנהגו בהם היתר גם לפי מנהג של בני עדה אחרת. ומדגיש, כי מדובר הוא למי שדחו את חופתם. מי שכבר ערך חופה יקיים את אירוע השמחה במועדים הקבועים. וכהוראת שעה לשנה זו בלבד הרב לאו מאשר את הבקשה, רק לגבי ימי ספירת העומר הבעל"ט.

אך בלשכת הראשון לציון הרב הראשי הספרדי הגאון רבי יצחק יוסף מסרו כי עניין חתונות בימי הספירה הונח על שולחנו של הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית המוסמכת לעניין והוא הכריע כי בשלב הזה אין מספיק נתונים להכרעה הלכתית והנושא אינו אקטואלי לעת עתה.

"החלטה בעניין תתקבל בסמיכות לחג הפסח ובהתאם למצב שיהיה באותה עת ולנתונים העדכניים שיוצגו בפני מועצת הרבנות" נמסר.

קורונה הראשון לציון הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד