י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות הוראת הרה"ר

הראשל"צ פסק ובתי הכנסת ייסגרו בשבת

למרות הוראתו של הגר"ד לאו כי בתי הכנסת יישארו פתוחים, הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגר"י יוסף פסק, כי אם אין שליטה על המתפללים בבתי הכנסת יש לסוגרם. בתי הכנסת הגדולים וכן בתי הכנסת בבתי החולים ייסגרו ובתי הכנסת הקטנים שיש שליטה על כמות המשתתפים יישארו פתוחים ויתפללו במניין

הראשל"צ פסק ובתי הכנסת ייסגרו בשבת
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עקב המצב ובמענה לשאלות רבות שהגיעו אל לשכתו של הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגר״י יוסף בנוגע לדרכי ההתנהגות בשבת קודש בצל מגיפת נגיף הקורונה מצורפת תשובתו של הרב בנוגע לסגירת בתי כנסת, הפעלת ואחזקת מכשיר סלולארי בשבת, סדרי התפילה בשבת ועוד.

בפתח תשובתו של הרב, מדגיש הרב את החשיבות בהקפדה על הנחיות משרד הבריאות וכותב "אנחנו סומכים לגמרי על החלטות הרופאים, ומחויבים שלא לסור מהנחיותיהם, ובכלל זה גם לעניין חילול שבת במקום שיש חשש פיקוח נפש אשר הוא דוחה את כל התורה כולה".

לעניין סגירת בתי הכנסת בשבת פוסק הרב כי ככל והציבור נשמע לגבאים, יש להשאיר את בתי הכנסת פתוחים, ולא יכנסו למקום אחד יותר מעשרה. במקומות בהם יש חשש ואין שליטה לגבאים למנוע מצבור גדול מלהיאסף ביחד יותר מעשרה, פוסק הרב הראשי כי יש לסגור את בתי הכנסת עד יעבור זעם. וכן, בתי כנסת המצויים בבתי החולים אשר הם קטנים וצפופים לרוב וקשה ליישם את הוראות משרד הבריאות וגם המתפללים שם מצויים תחת סיכון פוסק הרב הראשי כי יש לסוגרם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי למרות הוראת הרה"רבעקבות הוראת הראשון לציון הגר"י יוסף לסגור את בתי הכנסת בכל בתי החולים בארץ, שיגר היום (חמישי) בממונה על הדת במשרד הבריאות הרב פנחס פרנקל הוראה לכל בתי החולים בדרישה ליישם את הוראת הראשון לציון.

בתשובתו, פוסק הרב הראשי כי על כל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין שיוכל לענות ולהתעדכן על מצבו.

בנוגע לתפלה בימי החול באמצעות רדיו וטלפון למי שאין באפשרות לארגן מנין מצומצם בהתאם להנחיות, פוסק הרב הראשי כי ניתן לשמוע את התפילות דרך הטלפון אך מדגיש כי אין הדבר נחשב כתפילה בציבור.

בנוגע לסדר התפילה בשבת, במקומות בהם ניתן לקיים את הנחיות משרד הבריאות שלא להיאסף למעלה מעשרה אנשים, כותב הרב הראשי כי יאמרו את תפילת מעין שבע (תפילה הנאמרת בליל שבת) אך ורק אלה המתפללים בבית הכנסת ובמקום הקבוע לתפילה ועל כן אלה המתפללים בביתם אינם מתפללים תפילה זו וכן מתייחס לדרך הבאת ספר התורה למקומות בהם מתקיימים מניינים וכן לדרכי ההשלמה למי שלא יוכל לשמוע את קריאת התורה בשבת עקב ההנחיות.

 

 

הראשון לציון הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד