י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מקום שיש סכנה

חבר המועצת הודיע: בית המדרש סגור - אין לחשוש מלהתפלל ביחידות

הגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה כותב במכתב מפורט כי אין לחשוש להתפלל ביחידות ולא לשמוע קריאת התורה והוא סוגר את בית מדרשו 'יחווה דעת' בשכונת הר נוף 

חבר המועצת הודיע: בית המדרש סגור - אין לחשוש מלהתפלל ביחידות
הרב דוד יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה כתב מכתב כי בית מדרשו 'יחווה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים יהיה סגור בשבת והוא קורא לכולם להתפלל בבית ביחידות. 

"לאחר התייעצות מעמיקה עם רשויות הבריאות בישראל, ולאחר שכבר הודענו כי חובה קדושה על פי ההלכה על כל אחד ואחד לעשות כדברי רשויות הבריאות, ובפרט בענין זה שהיא דיני נפשות ממש, ואומרים המומחים שאדם שנדבק בנגיף רח"ל אינו יודע כלל שנדבק, ובינתיים מדביק אחרים, והוא חב לאחריני, ומסכן את חייהם ואחריתה מי ישורנו".

"לכן הנני מודיע בזה כי לקראת השבת הבעל"ט יהיה בית המדרש סגור, ולא תתאפשר תפילה בתוך כתלי בית המדרש כלל ועל הציבור להתפלל בבתיהם ביחידות".

הגר"ד יוסף כותב עוד: "והנני קורא בזה לכל הרבנים וראשי הקהילות שיעמדו גם הם על המשמר, ויסגרו לגמרי את בתי הכנסת, ויתפללו כולם בבתיהם ביחידות. ובמקום שיש סכנה אין לנו לחוש למצות תפילה בציבור ולמצות קריאת התורה בציבור, וספק פיקוח נפש דוחה מצוות אלו, ושומע לנו ישכון בטח".

"יזהר כל אחד לקיים תקנת חכמים ויקרא בביתו שניים מקרא ואחד תרגום, וראוי שילמד כל אחד גם פירוש רש"י על הפרשה, ואם אפשר הדבר ילמדו גם פירוש הרמב"ן ופירוש האור החיים הקדוש וראוי לכל אחד מישראל להרבות בקריאת ספר תהילים בימים אלו, ובפרט בשבת קודש, עבור הכלל שהשי"ת ישמרם ויצילם מכל נגע ומחלה, וכל המרבה בקריאת תהילים הרי זה משובח, וכן יאמרו פיטום הקטורת בכוונה".

לסיום כותב הגר"ד: "וכן ישתדל כל אחד בביתו להתפלל בכוונה גדולה, ולעסוק בתורה כפי יכולתו, ולנצל את הזמן כדי להתעלות בתורה ויראת שמים, וכדאי הוא לימוד התורה ועבודת ה' שיגנו ויצילו אותנו מהמגפה הנוראה הזאת".

הרב דוד יוסף יחווה דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד