י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך תתמודדנה עם הקורונה

אלו הוראות החינוך העצמאי לבתי הספר לבנות

ביוזמת ובעידוד מנכ"ל חינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, חולקו לילדות בית יעקב היוצאות לחופשה הכפויה בגין נגיף הקורונה חוברות ובהן חומר לימודי רב. בנוסף,  קיבלו ההורים חוברת הדרכה מעשית על דרך ההתייחסות וטיפול בימים אלו

אלו הוראות החינוך העצמאי לבתי הספר לבנות
בבית יעקב מתכוננים לחופשת הקורונה צילום: באדיבות המצלם

כך נפרדו צוות בית הספר התורני 'סיני בנות' ביבנה של החינוך העצמאי מתלמידות בית הספר, לחופשה שאיש אינו יודע את סופה או אורכה.

כדי לשמר את רצף הלימודים. התלמידות קיבלו חוברות של דפי עבודה מושקעות מעוצבות ומיוחדות. ביוזמת ובעידוד מנכ"ל חינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שליט"א ישבו צוות מורות בית הספר סיני בנות ביבנה והכינו לתלמידות עשרות דפים מותאמים ללמידה עצמאית בתדרוך טלפוני אישי של צוות מורות בית הספר .

בחוברות הכינו חומר לימודי רב ומגוון לכל כיתה בהתאמה לחומרי הלמידה ולרמת התלמידות, התלמידות תקבלנה ע"י הלמידה בחוברות ובתיווך המורות את כל המידע וההכנה הדרושה לקראת חג הפסח בצורה חווייתית, כמו כן למידה במקצועות שפה, חשבון ואנגלית, וחומרי העשרה נוספים.

החוברות חולקו למעל 400 תלמידות כשאל החוברות צורף חומר ממערך הייעוץ של החינוך העצמאי ובו הדרכה מעשית להורים על דרך ההתייחסות וטיפול בימים אלו.

בדף הייעוץ נכתב כי "מטרת המכתב היא תווך המציאות העכשווית לילדים. והוא מנוסח בסגנון המתאים לשיחה עם ילדים".

"חשוב לזכור שהילדים מבינים את המציאות דרך המבוגרים המתווכים להם אותה. ילדים מושפעים מהרגשות ומצב הרוח של המבוגרים גם אם אינכם מדברים אתם בגלוי על כך. ככל שילד צעיר יותר, הוא מושפע יותר. הקפידו לשדר להם מסרים של אמונה, אופטימיות ותקווה".

"הקורונה משפיעה עלינו מכמה סיבות: דבר ראשון, אף אחד לא אוהב מצב של אי ודאות, כשלא יודעים מה קורה. מעבר לכך, אנחנו גם לא אוהבים חוסר שליטה. כשאנחנו מרגישים שאין לנו אפשרות לשלוט במצב, זה גורם לנו תחושה של חוסר אונים. למעשה, ה' בטובו שולט על חיינו ומנהל אותם ואדם אף פעם לא יכול לשלוט על חייו. אבל בתוך המציאות שה' מנהל ומזמן לנו. אם יש לנו תחושה שאנחנו שולטים במצב ובדברים הרגילים של היום יום, זה נותן לנו כוח".

"ולפעמים, אנו כבני אדם, גם לוקחים סיכונים ומנסים דברים חדשים ואפילו נהנים… בקורונה יש עוד כמה דברים: כולם מדברים על זה, ההסגר שהוטל לא מאפשר ללכת לכל מקום, אי אפשר לקיים חתונות עם קהל רב ושמחות כמו שהיינו רוצים. ויש גם את אי הידיעה מתי יהיה חיסון".

"כדי להתמודד עם הפחד, אנחנו מנסים לנהל את חיינו בצורה רציפה. מנגנון הרציפות מאפשר לנו לחוש סוג של שליטה על חיינו. למנגנון הרציפות יש כמה מרכיבים: רציפות חשיבתית ומציאותית. רציפות התפקיד והתפקוד. רציפות חברתית. רציפות אישית. רציפות חשיבתית ומציאותית.

"ראשית, חשוב להתחזק באמונה. ולשנן שוב ושוב שהקב"ה יכול הכל. הוא יכול להפסיק את זה בכל רגע, הוא מנהיג את העולם לפרטים והכל מחושב מלמעלה. וזה מחזיר לנו את תחושת השליטה- הנה, הכל מתוכנן!
בנוסף, בתקופה כזו, מופצות שמועות לא נכונות, שמאיימות, מפחידות ומבלבלות. וחשוב לדעת מה נכון ומה לא".

"למעשה, הקורונה זה מחלה דומה לשפעת. מאד מדבקת, אבל ילדים כמעט ולא נדבקים וגם אם קורה שכן, הם עוברים את זה בסייעתא דשמיא בצורה קלה, כמו שפעת רגילה. חשוב לדעת שגם מבוגרים שבדרך כלל בריאים, זה לא מסוכן להם".

"(אבל, בגלל ההדבקות ובגלל שזה מסוגן לאנשים מסוימים, חשוב לעשות השתדלות: לשטוף ידיים עם סבון לפני שנוגעים באוכל, לא לגעת באנשים, להשתדל לשטוף ידיים מידי פעם, לנגב במגבות נייר, לא להתקהל וכו', כל זה מונע מהחיידקים לעבור מאיש לרעהו, ומונע הידבקות)".

אחד ההורים אמר ל'בחדרי', כי "אין ספק שזה דגם מנצח לבית ספר,שגם בימים טרופים אלו ההנהלה בראשות המנהלת המסורה ש. ישראלי וצוות המורות דואגות לכל תלמידה ותלמידה באופן אישי ביצירת קשר יום יומי, תמיכה ודאגה לכל הצרכים הגשמיים והרוחניים. ההורים מלאי הכרת הטוב והערכה על כל עבודת הקודש שנעשית בבית הספר בכלל ובימים קשים אלו בפרט".

הרב אליעזר סורוצקין חינוך העצמאי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד