י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומה אם תגיע תלונה

המשטרה לא תערוך ביקורים בשבת בבתי הכנסת

במשטרה מבהירים הערב כי לא יערכו ביקורים אקראיים בבתי הכנסת במהלך השבת וכמובן שלא ייכנסו במהלך התפילה לוודא שההנחיות נשמרות | לדברי גורם בכיר הערב במשטרה, אם תגיע תלונה רשמית אז המשטרה תיכנס לתמונה

המשטרה לא תערוך ביקורים בשבת בבתי הכנסת
מתפלל. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

"שוטרים לא יערכו ביקורים אקראיים בבתי הכנסת בשבת, לא ניכנס במהלך התפילה" אומר גורם במשטרה. לדבריו, לא נראה במהלך השבת שוטרים מגיעים לבתי כנסת בבני ברק, במאה שערים ועוד. "לא עשינו את זה עד כה וגם לא נעשה את זה", אלא אם יש תלונה". 

עם זאת, הגורם במשטרה מבהיר כי במקומות בהם יהיו דברים בוטים ומתריסים, המשטרה תגיע ותבצע אכיפה. הקנס על התקהלות בניגוד לתקנות, מעל 10 אנשים, עומד על 3,000 ש"ח. למרות זאת, המשטרה לא מחפשת לקנוס, אלא מצפה מהאזרחים לקחת אחריות.

במשטרה אומרים באופן ברור: "אנחנו לא בסגר ולא בעוצר". כבר במהלך הימים האחרונים אנו נמצאים במצב חירום, ואנשים משתדלים שלא לצאת מהבית. מי שצריך לצאת מהבית, שיעשה זאת, רק מה שחייבים.

החל ממחר (שישי), המשטרה מתכוונת לתגבר משמעותית את הנוכחות ברחובות, ובעיקר לבצע אכיפה כלפי בתי עסק שלא אמורים להיות פתוחים, שיכול להביא לקנס של 5,000 ש"ח.

המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל ממחר (שישי) ובסוף השבוע ביתר שאת. ניידות המשטרה יהיו בולטות ויפגינו נוכחות. מבחינת המשטרה המשטרה היא הרתעה ומסר חד משמעי לציבור - שיש שוטרים שאוכפים את ההנחיות.

יחד עם זאת, במשטרה מבהירים כי ברמה העקרונית "בעיקר נתריע בפני הציבור, לא נחפש לקנוס". מי שצריך להפנות אותו חזרה למקום הבידוד - יפנו, מי שצריך לקנות מצרכים חיוניים שיקנה. אולם במקרי קיצון, בהם הפרות חוזרות ונשנות, המשטרה תטפל באמצעות קנסות.

קורונה התכנסות סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד