י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ואיך אפשר להיטהר לכבוד שבת

הגאב"ד לקהילה: תתפללו בשבת בבית; גם המקווה יהיה סגור

במכתב מיוחד שפרסם רבה של קהילת מלבורן באוסטרליה, הוא כותב לבני קהילתו כי בתי הכנסת יהיו סגורים השבת וגם המקוואות וכי יש להתפלל בבתים כהוראת הרשויות ובוודאי שהילדים לא יצאו מהבתים | כתחליף לטבילה במקווה הוא מציע לשפוך על הגוף כ-22 ליטר מים

הגאב"ד לקהילה: תתפללו בשבת בבית; גם המקווה יהיה סגור
הכתרת הגר"ש קאהן באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

חֲבִ֥י כִמְעַט רֶ֖גַע עַד יַעֲבׇור זָֽעַם: הגאון רבי שלמה הכהן קאהן, רבה של מלבורן אוסטרליה, הודיע במכתב לקהל עדתו כי בתי הכנסת והמקוואות יהיו סגורים במהלך השבת והשבוע הקרוב והוא קורא לקיים את התפילות בבית.

במכתב שפרסם ונתלה בריכוזי הקהילה היהודית במלבורן נכתב:

לכבוד קהילה קדושה "עדת ישראל" ה' ישמרם ויחזקם

אחרי שראינו בריבוי הידבקות המחלה והחרדה הגדולה שאחזה ר"ל בקהילות רבות בניו יורק, בקרית יואל, בסקווירא, במונסי, בבאבוב, בלונדון, בקנדה, ובבלגיה וכו' וכו' ועקב כך סגרו הבתי מדרשים, המקואות, ובתי חינוך.

ואחרי התייעצות עם ארבעה רופאים חרדים מפה מלבורן אשר כולם בדעה שצריכים גם פה במלבורן להתפלל בבית, ולקיים "לך עמי בא בחדריך וסגר דלתיך בעדך, חבי כמעט רגע עד יעבור יעבר זעם" [ישעיהו פרק כו], ואשר לדבריהם הקיבוץ של אנשים, בכל צורה שהוא, הוא מסוכן ועלול לגרום ח"ו להידבקות, כאשר ראינו לדאבוננו בקהילות אחרות, כגון בקראון הייטס ש60% מהקהילה נדבקו מהמחלה, ועוד ועוד, ובפרט שכעת חזרו הרבה בחורים ובחורות מבורו פארק ועוד מקומות שנפוץ שם המחלה, ועלולים להדביק אחרים ע"י משפחותיהם.

והיות שנפסק בשלחן ערוך סי' תרי"ח סעיף ד: "אם שנים אומרים צריך [לאכול ביו"כ], אפילו מאה אומרים אינו צריך, ואפילו החולה אומר עמהם שאינו צריך, מאכילים אותו מאחר ששנים אומרים צריך". וכ"ש כאן שכל המומחים מכל העולם מסכימים שהקיבוץ הוא הגורם להכפיל ולהשליש אלה שנדבקים, וגם באר"י ועוד מקומות עומדים בימים הקרובים להכריז על זהירות ודאי מחוייבים אנו לקיים המצות עשה של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" וגם הלאו של "לא תעמוד על דם רעיך" ולהתפלל בבית עד יעבור זעם בעזהשי"ת, כפי דעת הרופאים, ואם התירו לאכול ביו"כ, בודאי הסכנה דוחה החובת ההשתדלות להתפלל בציבור המבואר בהלכות תפלה סימן צ סעיף ט: ישתדל אדם להתפלל בב"ה עם הציבור, וכשם שמקבלים שכר על הדרישה כך יקבלו השכר על הפרישה, ותערב לפניו עתירתנו כעולה וכקרבן, כי זה מה שהקב"ה רוצה מאתנו כעת.

כמו כן יהיה המקוה סגור לעת עתה ע"פ הכרעת הרופאים הנ"ל, כמו שסגרו השלטונות המקוואות בכל המקומות הנ"ל, אפשרי לעשות שפיכת ט' קבין [בערך כ22 ליטר מים] מהמקלחת כמבואר בגמ' ברכות כב: ופסקו כן הב"י, הלבוש בסי' פ"ח, הט"ז והמג"א והא"ר ושו"ת שבט הלוי [א-כד].

כמו"כ ידאגו ההורים על בניהם שישארו בבית לאור המלצות הרופאים הנ"ל, וקל כביר יצילנו מכל גזירות קשות ורעות, כי לו לבד עינינו תלויות, ויחיש פדותינו בתשועת עולמים בביאת גואל צדק בב"א.

בברכת שָבת שלום ומבורך.

שלמה הכהן קאהן אב"ד ור"מ ק"ק עדת ישראל מלבורן אוסטרליה.

הרב שלמה הכהן קאהן מלבורן אוסטרליה חרדים מלבורן גאבד מלבורן קורונה סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד