י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שרקי שוב יוצא להגנה

במקום להכליל את החרדים - תספקו להם פתרונות

"אם נהיה איטליה זה בגלל ההתנהגות של חלק מהציבור החרדי שלא מפנים את המצב", כך צוטט מבן מקבלי ההחלטות בנוגע לקורונה - ב'ערוץ 12' | הכתב יאיר שרקי יוצא להגנת החרדים ומסביר מהיכן נובעת האדישות

במקום להכליל את החרדים - תספקו להם פתרונות
יאיר שרקי צילום: צילומסך ערוץ 12

שעות לאחר שאמש (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית של 'ערוץ 12', ציטוט מפי גורם מבין מקבלי ההחלטות, שמתריע כי אם נגיע בישראל לכמות מקרי המוות כמו באיטליה, זו תהיה אשמתם של החרדים שלא נזהרים מספיק ומצפצפים על הוראות משרד הבריאות, כתב הדתות של הערוץ יאיר שרקי פרסם פוסט שכותרתו "במקום להכליל את החרדים ספקו להם פתרונות".

"השבוע פרסמנו והתרענו על כמה אירועים בולטים של התעלמות מההוראות של משרד הבריאות במגזר החרדי", כותב שרקי ומונה, "כמו פתיחת תלמודי התורה והישיבות ועריכת חתונות מרובות משתתפים. אבל דווקא על רקע הפרסומים האלה - חשוב להבדיל בין הפרה ממוסדת והמונית שהיא חמורה מאד (ופחתה כעת, בעקבות צו משרד הבריאות ויישור קו של ראשי הישיבות עם ההוראות בניגוד לעמדת הרב קנייבסקי), ובין הפרה של אנשים פרטיים ומשפחות שקשורה למאפייני המגזר החרדי".

הוא מתאר את הקשיים השונים של המגזר; "משפחות גדולות וברוכות ילדים יתקשו מאד להסתגר בבית צפוף לאורך זמן. ללא אינטרנט שמאפשר פתרונות למידה ופנאי מרחוק, וללא רכבים פרטיים שמאפשרים לוותר על תחבורה ציבורית".

לדבריו: "גם החיבור הנמוך לתקשורת פוגע ברמת המודעות של המגזר ולכן חשוב להמשיך בהסברה ממוקדת כפי שעשה משרד הבריאות בימין האחרונים".

"ואפשר להוסיף כאן את שאלת סדרי העדיפויות שמשפיעה גם על השיפוטיות: כשם שיש מי שחשוב לו לצאת להפגין יש מי שחשוב לו להתפלל. "אין בכך להצדיק שום הפרה של חובת הזהירות", אבל צריך לזכור שראינו רמיסה של ההוראות בעוד מגזרים".

"במקום להאשים ולהכליל את החרדים, שהם אוכלוסייה בסיכון גבוה גם אם יצייתו לכל ההוראות, חשוב למצוא להם פתרונות מעשיים שיהפכו את הנחיות הבטיחות לישימות", מציין העיתונאי.

"ועוד הערה לסיום", הוא כותב, "בישראל חיים יותר ממיליון חרדים. זה ציבור גדול ומגוון. יש בו קהילות שמחמירות בזהירות יותר מדרישת המדינה ויש כאלו שעדיין מזלזלות, בעיקר כי הן לא מודעות ולא חשות אמון כלפי רשויות המדינה. אי אפשר להכליל ציבור גדול כזה במשפט, גם אם מישהו כבר מתכונן לוועדת החקירה".

נזכיר כי אמש פרסמה הכתבת דנה וייס ב'ערוץ 12' בשם גורם במערכת הבריאות שהתבטא: "אם נהיה איטליה זה בגלל ההתנהגות של חלק מהציבור החרדי שלא מפנים את המצב, ממשיך בחיים, נדחס באוטובוסים, מקיים חתונות ומצטופף בישיבות. הם לא מבינים מול מה אנחנו עומדים פה ובעוד שבוע-שבועיים זה עלול להתפוצץ לכולנו בפרצוף".

יאיר שרקי קורונה הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד