י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בשיאו של המשבר

שנאה עזה לנתניהו: כך הדרדרו בכירי כחול לבן

יותר חמור מנגיף הקורונה זהו נגיף השנאה לנתניהו, או בשמו המוכר יותר - נגיף ה"רק לא ביבי". כזה שפוגע קודם כל בהיגיון הבסיסי ושאף בידוד או אפילו חיסון לא יכולים להציל מפניו • טור דעה מאת יוסי אסולין

שנאה עזה לנתניהו: כך הדרדרו בכירי כחול לבן
לפיד ויעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

דומה כי אין המחשה טובה ואקטואלית יותר לדברי חז"ל "הקנאה והתאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם", יותר מזו שמצינו במופע האימים של צמד המטורללים לפיד ויעלון בימים האחרונים, שהוכיח סופית כי השניים ירדו לגמרי מהפסים. מדהים כמה הכירו חז"ל בנפתולי נפשו של האדם עוד לפני אלפי שנים. השניים הנ"ל כאילו התחרו ביניהם מי יצא יותר מדעתו בשנאתו אל נתניהו. והאמת, בשלב זה קשה עדיין להכריע למי מביניהם מגיע הכתר הנחשק. לשני הברנשים אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונם לא היה אכפת לפתוח במרד סמוי בשלטון.

זה התחיל עם הטרלול של ישיבה עם הרשימה המשותפת. לאחר שבכירי כחול לבן - ובהם יעלון ולפיד - פיזרו אינספור הבטחות שזה לא יקרה לעולם, החליטו השניים כי גם אם הדרך היחידה להזיז את שנוא נפשם מהשלטון כוללת ישיבה לצד יועצו הבכיר של רב המחבלים ערפאת ימ"ש - הדבר לא ירתיע אותם.

היה זה אך סמלי לראות בשבוע שעבר את טיבי ויעלון - ששם משפחתם קרוב לפי סדר א"ב - מושבעים יחד, זה לצד זה, לכנסת ה-23. שר הביטחון מטעם הליכוד לשעבר ומי שהיה הרמטכ"ל ה-17 ושונא היהודים - בפריים אחד. "הזזת נתניהו היא מטרת על. אין לנו ברירה אלא להיתמך ע"י המשותפת", ניסה יעלון להסביר את הצעד התמוה לאחר מכן, ורק הדגיש עוד יותר לאלו תהומות מוסריים יכולה השנאה לדרדר את האדם הנלכד ברשתה.

ואז עליית מדרגה נוספת בסולם השנאה הפתולוגית של יעלון: "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לתורכיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה, לצרכים פוליטיים אישיים, של נאשם לפני משפט". אלו דבריו המביכים - מילה במילה - של יעלון, בשיאו של משבר בריאותי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז קמה. או במילים אחרות: האיש מנצל בפועל, שחור על גבי לבן, את המשבר הקיצוני כדי לנגח את ביבי, וטוען - ללא שום ביסוס עובדתי - שנתניהו הוא הוא שעושה זאת. עד כדי כך.

דבריו של יעלון כמובן התבררו כמופרכים ומשוללי יסוד. ההחלטה על הפעלת מתכונת חירום בבתי המשפט התקבלה על דעת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ועל דעת כל גופי מערכת המשפט, ולא נכפתה ע"י השר אוחנה או מי מאנשי נתניהו. לא זו אף זו: ימים לאחר מכן התברר כי שופט בית משפט השלום בראשל"צ אובחן כחולה קורונה, והכניס לבידוד קבוצה של שופטים וכן את כל מי שנכח עמו באולמות הדיונים. אבל יעלון? הוא כנראה חשב כי העמדתו של נתניהו לדין היא מקרה חירום, שמצדיק גם את התפשטות המגיפה הקטלנית בשערי בתי המשפט. פוליטיקה לפני הכל. גם לפני ההיגיון הבסיסי.

ואז הגיע לפיד עם רעיון עוועים משלו. לאחר שמשרד הבריאות יצא בהנחיות קריטיות למניעת התפשטות הקורונה, אמר לפיד בסרטון שפרסם: "הלא דמוקרטיה הודיעה לכם היום דבר אחד - שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באלו מדינות ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים שאסור להם לצאת מהבית".

גם אם לא אמר זאת במפורש, משתמע מדבריו של לפיד, בעיצומו של משבר קריטי, מרד סמוי בשלטון וזלזול בוטה בהוראות מצילות חיים כפשוטו. כאומר: הנחיות רה"מ ומשרד הבריאות הן פוליטיות מתחילתן ועד סופן והן אפילו לא בגדר המלצה, לכן אין להתייחס אליהן בכובד ראש. כלום יש אדם שרואה את הדברים הללו ולא נחרד מההפקרות של האיש? וכי כל התמונות המזעזעות שמגיעות מאיטליה, ספרד וארה"ב - הכל מזימה בינלאומית שנרקחה במוחו של נתניהו כדי למלט אותו ממשפט?

לא יהיה זה מופרך לומר שהמרד הסמוי בהובלתם של הצמד הנ"ל, הוא שהביא לכך שרבים נצפו בפארקים ובטיילת בתל אביב בעיצומה של השבת האחרונה. זלזול מופגן בהוראות משרד הבריאות. כאמור, הפקרות.

מה למדנו? שיותר חמור מנגיף הקורונה זהו נגיף השנאה לנתניהו, או בשמו המוכר יותר נגיף הרק לא ביבי. כזה שפוגע קודם כל בהיגיון הבסיסי ושאף בידוד או אפילו חיסון לא יכולים להציל מפניו לאחר שנדבקים בו.

בשולי הדברים: דנה וייס התנהגה אמש בצורה מבזה בעת שראיינה את ראש הממשלה. היה זה לאחר שנתניהו אמר ש"בעזרת השם" נתגבר על הנגיף. זו תיקנה אותו כי דווקא בעזרת מכון ויצמן. והאמת, לא בנתניהו זלזלה וייס, אלא בציבור ענק בישראל שהאמונה עבורו היא ערך ראשון במעלה - ולו בזה התקשורת מאז היווסדה.

ואפרופו מדע ואמונה: ההיסטוריון יובל נוח הררי פרסם ספר שהפך לרב מכר עולמי ובו תיאר בין היתר כי העולם המודרני והנאור שלנו נהנה משובע שלא היה כמותו, וכי יותר הוא לא יצטרך להתמודד עם מגיפות כפי שהיה בתקופת השפעת הספרדית ודומיה. אז אמר. לנגד עינינו, מתפשטת מגיפה קשה ונוראה שהביאה למותם של אלפים, ועל הדרך מנפצת להיסטוריון הדגול את התחזיות. ללמדנו מהי אפסיות האדם, ידען ככל שיהיה, אל מול גדלותו של הבורא. נקודה למחשבה.

לכל הטורים של יוסי אסולין

בוגי יעלון יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד