י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נסראללה דואג לאזרחים

חיזבאללה גייס 20 אלף לוחמים נגד הקורונה

נסראללה אמר בנאום טלוויזיוני כי ארגונו הקצה 20 אלף איש למלחמה בקורונה בשטח לבנון. בנאומו קרא נסראללה לאזרחים בלבנון להישאר בבית ולצאת רק אם הם חייבים. לדבריו, על האזרחים להקפיד היטב על הצעדים שננקטו מצד הממשלה

חיזבאללה גייס 20 אלף לוחמים נגד הקורונה
חסן נסראללה בנאום טלוויזיוני צילום: צילומסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר בנאום טלוויזיוני כי 20 אלף מאנשי הארגון חיזבאללה לוקחים חלק במערכה למניעת התפשטות הקורונה בלבנון.

לדבריו, מדובר באנשי הסגל הרפואי של הארגון שפועלים באזורים שבו הוא נמצא. הוא אמר כי ארגונו מוכן לסייע גם באזורים אחרים בלבנון ולכל אדם שנמצא במדינה. נסראללה הבהיר כי אנשי הארגון שחזרו מאיראן או מסוריה לאחרונה עברו פרוצדורות בדמות בדיקות ובידוד ביתי כדי לא להעביר את המחלה ובמקביל גם מי שנשלח מהארגון ללחימה בסוריה עובר בדיקות כדי שהמחלה לא תתפשט לשם.

בנאומו קרא נסראללה לאזרחים בלבנון להישאר בבית ולצאת רק אם הם חייבים. לדבריו, על האזרחים להקפיד היטב על הצעדים שננקטו מצד הממשלה. בנאום הוא אף קרא להקים מסגרות חברתיות ועממיות בכפרים כדי שיפעילו לחץ על האנשים שלא להפר את ההנחיות: "מי שמפר את ההנחיות, עושה חטא כי הוא מעמיד את החיים של אנשים אחרים בסכנה". מנהיג חיזבאללה אף הביע תמיכה בבידוד של אזורים בלבנון, כולל אזורי השפעה של ארגונו ושל השיעים, שסובלים מהתפשטות של קורונה. את הדברים הביא גיא מעיין ב'כאן 11'.

בתוך כך, גורמי רפואה בכירים בלבנון אמרו אתמול לעיתון "אל-ג'ומוהריה" במסר לאזרחים כי תקופת הבידוד הביתי עשויה להימשך כמה חודשים ואפילו תקופה של יותר משנה ולא כמה שבועות, כפי שחלק חושבים. הגורמים ציינו כי חובה עליהם לשקף ללבנונים בצורה אמיתית את הסכנה שנשקפת להם מהנגיף.

כמו כן, אמש דווח ב'כאן חדשות' כי צבא לבנון החל להתפרש ברחובות המדינה כדי למנוע התקהלויות ולסגור מוסדות, בהתאם להחלטות הממשלה לאפשר יציאה לצרכים דחופים בלבד. 

חסן נסראללה חיזבאללה קורונה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד