י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אלו הדרישות

דיווח: גנץ הסכים לממשלת אחדות עם נתניהו

על רקע משבר הקורונה: דיווחים כי יו"ר כחול לבן בני גנץ הסכים לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • אלו הן שלושת הדרישות של גנץ

דיווח: גנץ הסכים לממשלת אחדות עם נתניהו
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

משבר הקורונה מחריף, אולם בינתיים נראה כי למערכת הפוליטית הוא דווקא עשה טוב. על פי דיווח שהתקבל הבוקר, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הסכים לממשלת אחדות כשראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה, ובלבד שכחול לבן יקבלו את מה שהובטח להם בסיכומים מבחירות מועד ב'.

על פי הדיווח של זאב קם ב'כאן רשת ב', כחול לבן דורשת שלוש בטוחות: התחייבות פומבית וכתובה של כל ראשי בלוק הימין-חרדים שאם נתניהו יפר את הרוטציה וינסה ללכת לבחירות, הם יישארו עם גנץ בממשלה, במעמד השבעת הממשלה בכנסת, יושבעו שני ראשי ממשלה, נתניהו וגנץ, כך שבמועד הרוטציה הכניסה של גנץ לתפקיד תהיה אוטומטית ובלי צורך בהשבעה נוספת בכנסת וקביעה בחוק שאם הכנסת תפוזר לפני שמגיע מועד הרוטציה, באופן אוטומטי גנץ יהפוך להיות ראש הממשלה בתקופת ממשלת המעבר, כך שהוא יגיע לבחירות כראש ממשלה.

בתוך כך, התייחס הבוקר יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין בראיון ברשת ב' לרצון של כחול לבן להחליפו ולביקורת שנשמעה כלפיו כי הוא אינו מאפשר את עבודת הכנסת בימי חירום אלה. הוא הבהיר כי "בניגוד לשמועות, הכנסת פתוחה ועובדת. ביום שני הקרוב הכנסת תעשה מה שהיא צריכה לעשות – קריאת הוועדה המסדרת".

הוא הוסיף, כי "התקנון מאוד ברור וקובע שלפני כינון הממשלה ייבחר יו"ר הכנסת. הכנסת תבחר את יושב הראש, יכול להיות שזה יקרה בימים הקרובים, אבל לא בישיבה הראשונה. המטרה של כולנו זה לראות שתקום סוף סוף ממשלה. קביעת יו"ר כנסת קבוע כשאין עדיין שום כיוון לממשלה – זה יום מאוד עצוב. זה מסר לאזרחים שאנחנו הולכים לבחירות בפעם הרביעית".

בני גנץ ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד