י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עד כמה מותר להתפלל?

ההגבלות החדשות של משרד הבריאות: כל מה שרציתם לדעת

הגבלות והנחיות משרד הבריאות החדשות: מוסדות חינוך, מקומות עבודה, ספורט, בילוי, תפילות, תחבורה ועוד • הרשימה המלאה

ההגבלות החדשות של משרד הבריאות: כל מה שרציתם לדעת
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

החל מהבוקר (ראשון) בשעה 08:00 נכנסו לתוקפן ההנחיות החדשות, לפיהן תוגבל תנועת אזרחים למעט צרכים חיוניים. תותר יציאה להצטיידות ולטיפול רפואי. כמו כן, תותר יציאה לעבודה לאנשים העובדים במקומות המוגדרים "חיוניים"

התקהלויות בציבור אסורה התקהלות של יותר מעשרה בני אדם. בנוסף, כדי למנוע הידבקות בנגיף קורונה, הציבור מתבקש לשמור על מרחק של שני מטרים אחד מהשני ולהימנע מלחיצת ידיים. יש להימנע מנסיעה של יותר משני בני אדם ברכב.

הנחיית משרד הבריאות הינה לא לצאת מהבית, למעט מקרים המחייבים זאת: עבודה בהתאם למגבלות, הצטיידות במזון, תרופות, שירותים רפואיים ושירותים חיוניים אחרים. משרד הבריאות הנחה להימנע מאירוח של חברים ובני משפחה שאינם מתגוררים בבית.

מוסדות חינוך

כל מערכת החינוך מושבתת ללא קשר למספר הילדים הלומדים במסגרת. הנחיה זו כוללת את גני הילדים, הפעוטונים, מעונות היום, בתי הספר והאוניברסיטאות.

מקומות עבודה

המגזר הציבורי יעבור לעבוד במתכונת חירום. כל מנכ"ל משרד ממשלתי יודיע לעובדיו מי יוצא לחופשה, וזו תהיה על חשבון ימי החופש השנתיים. המגזר הפרטי יצומצם: העסקים והחברות יידרשו לצמצם את מספר העובדים במקומות העבודה ב-70%. ההנחייה לא תקפה לעובדים בעסקים של 10 עובדים ומטה. 

שכירים במגזר העסקי שיוצאו לחופשה ללא תשלום, יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים. עד היום כדי להיות זכאי לדמי אבטלה היית צריך לצבור 12 חודשי עבודה, עכשיו יספיקו 6 חודשים. בנוסף יוקדמו תשלומים לספקים עצמאיים, דחיית תשלומי חובה לעסקים קטנים ובינוניים, ומענק מיוחד של עד 6,000 שקלים לעצמאיים קטנים. 

מקומות בילוי ופנאי

כל מקומות הבילוי והפנאי סגורים עד להודעה חדשה. הנחיה זו כוללת: קניונים (למעט חנויות מזון ובתי מרקחת), מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים, חדרי כושר, בריכות שחייה, גני חיות, פארקי מים, מקוואות (גברים), בתי מרחץ, מתקני שעשועים ולונה פארקים וכן אתרי מורשת.

אין לצאת מהבית לפארקים, גינות משחקים, חוף הים, בריכה, ספריות, מוזאונים, שמורות טבע וגנים או למרחבים ציבוריים אחרים, למעט יציאה של ילדים במסגרת המשפחה בלבד או עם בעל חיים.

אין לקיים חוגים, גם לא במספר מינימלי של משתתפים, הן במסגרות ציבוריות והם פרטיות. ניתן לצאת לפעילות ספורט לא מאורגנת בקבוצה של חמישה אנשים תוך הקפדה על מרחק שני מטר.

מזון ותרופות

בהצהרה שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הדגיש כי לא צפוי מחסור במזון ובתרופות. לדבריו מדינת ישראל ערוכה עם מלאי מזון ותרופות. הוא הוסיף כי מלבד רשתות השיווק, גם שירותי הבנקאות ותחנות הדלק יפעלו כסדרם. שירותי משלוחים ממסעדות יופעלו רק בהגשה על סף הדלת.

מותר לצאת מהבית לצורך קניית מצרכים חיוניים אם אין אפשרות לאספקה במשלוח או על ידי בן משפחה (במקרה של קשישים או חולים במחלות כרוניות).

שירותי רפואה

מומלץ במידה ויש בעיה בריאותית לצרוך שרותי רפואה מרחוק ולא להגיע פיזית למרפאה ככל שהדבר מתאפשר ובהתאם להנחיות הקופה באינטרנט ובתקשורת
מומלץ לדחות את כל טיפולי השיניים ולבצע רק במצבים הכרחיים. החל מהבוקר (ראשון) יבוטלו כל ניתוחי הבחירה.

תחבורה

תופסק הנסיעה בתחבורה ציבורית – אוטובוסים, רכבות ורכבת קלה בכל ערב החל מהשעה 20:00, ולחלוטין בימי שישי ושבת.

משרד הבריאות ממליץ להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית. קווים אל מרכזי תעסוקה, מרכזי קניות מזון ממשיכים לפעול. קווים אל מקומות הבילוי והמרכזים הרפואיים מבוטלים, כמו גם קווי הלילה וקווים בעבור סטודנטים ותלמידים. תחנות עצירה במקומות שאינם חיוניים מבוטלות גם הן. מפעילי התחבורה חייבים לוודא שאין עומס נוסעים בשום נסיעה. התשלום במזומן באוטובוסים הופסק במטרה לצמצם מגע בין נהגים לנוסעים. המושבים הקרובים לנהג חסומים לישיבה, ובאוטובוסים בין-עירוניים אסור לנסוע בעמידה.

גם בנסיעה ברכב פרטי יש להימנע מנסיעה של יותר משני אנשים.

תפילות וטקסים דתיים

בהתאם להנחיות, תפילות וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד עשרה אנשים, תוך שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ולא יותר משתי קבוצות בו זמנית. מנגד, במשטרה טוענים שההיתר להתפלל עד 20 אינו סופי.

ההוראות החדשות לגבי שהיה בבית: צאו מהבית רק במקרים מיוחדים

ממשלת ישראל אישרה תקנות לשעת חירום שהוגשו לה על ידי שר הבריאות. התקנות מחייבות כל אדם להישאר בביתו, למעט במקרים מיוחדים:
יציאה לעבודה במסגרת התקנות, רכישת מזון ותרופות או שירות חיוני אחר, קבלת טיפול רפואי ומתן תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי והגעה לכנסת, טיפול במסגרת רווחה, פעילות ספורט במסגרת מצומצמת, יציאה להתאווררות לזמן קצר, יציאה לטובת טקס דתי, סיוע לאדם הזקוק לעזרה או צורך חיוני אחר.

כמו כן, נדרשת שמירה של 2 מטרים בין אדם לאדם במרחב הציבורי, וכן נאסרה נסיעה של יותר משני אנשים ברכב, אלא אם מדובר באנשים הגרים באותו מקום, הסעה של עובד המועסק במקום עבודה חיוני או שיש צורך חיוני בנסיעה של יותר משניים.

בנוסף נוספו לרשימת בתי העסק שחייבים להיסגר גם השווקים בערים (לא כולל שווקים סיטונאיים).

הציבור מתבקש לפעול בהתאם להוראות.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד