י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי יקבל דו"ח?

הקורונה ב-10 או ב-20? עושים לכם סדר: לכמה אנשים מותר להתפלל יחד בבית הכנסת?

מאחר ובימים האחרונים נפוצו דיווחים שונים לגבי איסור ההתכנסות בבתי הכנסת ומסגדים - 'בחדר חרדים' עושה לכם סדר • עד כמה מותר לשהות בטקסים דתיים - 10 או 20? • באיזה מצב שוטרים יקנסו את המתפללים? • ומה ההבדל בין לוויות וחופות לבתי כנסת?

הקורונה ב-10 או ב-20? עושים לכם סדר: לכמה אנשים מותר להתפלל יחד בבית הכנסת?
בית כנסת בבת ים צילום: פלאש 90

תפילות במניין: בצו בריאות העם מופיע כי בבתי הכנסת אסור להתכנס יותר מ-10 אנשים. בסעיף אחר כתוב, כי בטקסים דתיים מותר להתכנס עד 20 איש. בנוסף, במסמך פנימי שהודלף והופץ הבוקר, נכתב כי בבתי כנסת מותר להתכנס עד 20 אנשים. אז מהי הכמות המותרת?

במשטרה במבהירים כי, "לפי מה שאנחנו מבינים ומפרשים כרגע - מדובר בעשרה איש וגם שם צריך לשמור מרחק של 2 מטר".

באשר ללוויות, בריתות, וכל אירוע דתי חד פעמי? אפשר להתכנס עד 20 איש - בשטח פתוח. באשר למסמך שהופץ, במשטרה מבהירים כי מדובר במסמך שלא קיבל כל אישור משפטי וכי הוא לא הופץ לשוטרים.

יצוין כי ישנם ארבעה מקרים בהם שוטרים יכולים לקנוס אזרחים או לפתוח בחקירה פלילית: מי שמסרב להוראת פיזור, מי שמפר הוראת בידוד, מי שלא מדווח על כניסה לבידוד ואיסור הפעלת עסק.

• חולה קורונה שמפר הוראת בידוד, המשטרה תפתח נגדו בהליך פלילי בגין הפצת מחלה. אדם השוהה בבידוד ויוצא ממנה, יקבל קנס, במידה ויחזור עליה - הקנס יהיה כפול, בפעם השלישית ייפתח לו תיק פלילי.

• מי שלא מדווח על כניסת בידוד - יקבל קנס של 3,000 ש"ח. במידה והאדם מסרב לדווח, ניתן לקנוס אותו בכל יום ב-600 ש"ח שזה חמישית מגובה הקנס.

• במקרה של התקהלות או התכנסות, מי שמסרב להוראת שוטר על פיזור, יקבל קנס של 5,000 ש"ח. לא כל מי שהתקהל, אלא כל מי שמסרב להתפזר.

• הגבלת פעילות: איסור הפעלת עסק או מקום, עבירה פלילית וקנס של 5,000 ש"ח לבעל העסק/מקום. החל מהבוקר ניתן לאכוף גם בשווקים.

במשטרה מבהירים, כי לא כל ההגבלות של משרד הבריאות ניתנות לאכיפה פלילית על ידי שוטרים. אמנם השוטרים נמצאים בשטח ומבקשים מהציבור לקיים אותן, אך לא יכולים לפתוח בחקירה או לקנוס על כל ההנחיות. אם המצב יימשך ואזרחים לא יקיימו את ההנחיות של משרד הבריאות, לא תהיה ברירה ויהפכו אותם לעבירות פליליות.

במשטרה אומרים כי ישנה ירידה ברמת הפשיעה בארץ, בעיקר בעבירות רכוש וירידה חדה של פריצות לבתים - בעיקר מהסיבה כי אנשים שוהים יותר בבית. בעבירות אלימות ברחוב יש פחות, אך אלימות בסכסכי שכנים ואלימות במשפחה - ישנה עלייה. עוד ישנה עלייה בהתפרצויות לבתי עסק, ריבוי עבירות הונאה מרמה והטרדות במרחב הסייבר בכל הקשור לקורונה.

במשטרה מבהירים עוד כי מותר לפתוח מרכזי קניות למעט קניונים, אך נאסר להפעיל שווקים, כגון שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל וכו' - למעט סיטונאיים.

קורונה תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד