י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא להכנס ללחץ

הגראי"ש גריינמן במכתב: לא היה מצב כזה מאז המבול

רבם של תלמידי החזון איש וממשיך דרכו של אביו הגר"ח גריינמן זצ"ל, כתב מכתב בכתב ידו לתלמידיו ובני הקהילה בבני ברק ובזכרון יעקב. הגראי"ש כתב כי אין להיכנס ללחץ והמטרה היא להתחזק בלימוד תורה ושמירת לשון

הגראי"ש גריינמן במכתב: לא היה מצב כזה מאז המבול
הגראי"ש גריינמן צילום: מוטי גרין

הגראי"ש גריינמן, רבם של קהילת החזונאישניקים ובנו של הגר"ח גריינמן זצ"ל, אשר מכהן גם כרב הקהילה בזכרון יעקב, כתב מכתב לתלמידיו בעקבות נגיף הקורונה. לדבריו לא היה דבר כזה שכל העולם באותו מצב של סכנה מאז המבול בפרשת נח. 

"כמדומה שמאז בריאת העולם לא‎ ‎היה מצב כזה שכל העולם בסכנה שווה חוץ מהמבול... אין רודף ואין נרדף אין שולט ואין עבד. כולם שווים. כמובן כל מה שקורה בעולם זה בשביל ישראל, ובוודאי הזעזוע של כל העולם שייך לחבלי משיח. אבל אין המטרה שייכנסו ללחץ, כי בדרך כלל זה לא מביא תועלת רוחנית אלא להיפך".

"המטרה היא להתחזק בדברים הרגילים שנצטווינו מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך וגו' סור מרע ועשה טוב ואין טוב אלא תורה. בקש שלום ורודפהו, לשמור על השלווה והביטחון. לזכור שכאן הכל פרוזדור וכל מאי דעביד רחמנא לטב עביד, זהו הסוף של הסוף שניתן לתקן את הנצח נצחים של תכלית הבריאה".  

בתוך כך, שמחת נישואי נכדו של הגר"ח גריינמן זצ"ל, בן לחתנו הרב ישראל מנחם הירשפלד, שהייתה אמורה להיערך ביום שלישי השבוע בבית ובאירוע מצומצם, נדחתה למועד בלתי ידוע עקב כך שאח הכלה נמצא חיובי לקורונה, מה שהכניס את כל משפחת הכלה לבידוד. 

גם הגאון רבי משה בויאר הבעל קורא המפורסם של 'לדרמן' נכנס לבידוד, עקב כך שאחד מאברכי הכולל שבראשותו נמצא חיובי לנגיף. 

הרב גריינמן קורונה זכרון יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד