י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגיפת הקורונה

הרופא החרדי בפנייה נרגשת: "תעשו ליל סדר בבית"

לקראת חג הפסח ולרגל השאננות השוררת ברחוב החרדי בברוקלין, קורא הד"ר החרדי אלי בנט בפנייה לציבור לא להקל ראש ולהישמע להוראות הממשל. כך למשל הוא כבר מכין את הציבור לחג הפסח וקורא לעשות את ליל הסדר בבית 

הרופא החרדי בפנייה נרגשת: "תעשו ליל סדר בבית"
ד"ר אלי בנט צילום: באדיבות המצולם

ד"ר אלי בנט, רופא חרדי בבית חולים בקווינס שבניו יורק, וכן מחזיק קליניקה פרטית בקווינס יוצא בפנייה לאחיו החרדים בעקבות מגיפת הקורונה ומבקש מהם להישמע להוראות הממשל, שלא להתקהל, לא למניינים וגם לעשות את ליל סדר בבית בחוג מצומצם עם המשפחה הקרובה בכדי למנוע הידבקות.

"כולכם יודעים מי אני ואיפה אני עובד. אני פשוט מרגיש שאני צריך להגיד את הדברים. זו דעתי הרפואית, ואותה חושבים כל המומחים למחלות זיהומיות, שכינוסים ומניינים בבית הכנסת יכול להרוג אנשים. אני יודע שקשה מאוד לכולכם להבין את זה כי זה נראה כמו מפגש לא מזיק של 15 עד 20 איש. אני אקח בשמחה מישהו מכם לסיור של חמש דקות במתרחש בבית החולים שלי ברגע זה", מזהיר הד"ר.

בנט מספר: "לפני חמישה ימים היו 50 אזרחים אשר אושפזו בבית החולים שלי עם דלקת ריאות ועם הנגיף הקורונה. יש כעת מעל 200, אם אתם חושבים שכל החולים הם "אנשים זקנים", השבוע טיפלנו בגבר בן 36 עם דלקת ריאות כל כך גרועה בצילום רנטגן, שלרוב אני רואה את זה רק על קורבנות של טביעה. כן, כך נראים כולם - דלקת ריאות בכל רחבי הריאות".

"אנו מתפללים ומקווים שנוכל להחזיק אנשים בחיים מספיק זמן כדי שיתאוששו, יש כמה תרופות בכיוון הנכון, אך עד כה שום דבר לא הצליח".

הוא מספר: "קיבלתי אלפי שיחות טלפון, הודעות טקסט, והודעות דוא"ל, עם השאלה לגבי הדרך הטובה ביותר עבור האדם הממוצע להילחם בנגיף הזה. דעתי, ודעתם החד משמעית של כל המומחים המובילים בתחום מחלות זיהומיות, זהה".

"התרחקות חברתית היא הדרך היחידה לשבור את הנגיף", כותב הד"ר וקובע, "דעתי הרפואית שאף אחד לא צריך להיות יחד בחג הפסח הקרוב".

"אני מבין שזה מאכזב מאוד עבור רבים. ונראה שזו האנטיתזה לחג בו אנו מזמינים אורחים. כל דיכפין, כל הרעבים מוזמנים לאכול. אבל אני במונחים החזקים ביותר שאפשר, ממליץ לכל המטופלים והחברים שלי לבטל את כל התוכניות שיש להם", מסיים הד"ר ומחדד לסיום את ההנחיות:

אין לנסוע ולהפיץ את הנגיף מחוץ לשכונה

אל תיסעו ותחזרו עם הנגיף לשכונה שלנו.

אל תפגוש חברים בליל הסדר.

אל תפגשו את אחים ואחיות שלכם, ואל תתנו לבני דודים לשחק יחד.

אל תסתובבו עם חברים שלכם יחד.

"תקיימו את ההוראות הללו כל חג הפסח, זה לא משנה אם הראיתם סימפטומים או לא הראיתם סימפטומים. וזה ללא קשר אם היית בבידוד במשך 21 יום", מסכם ד"ר אלי בנט.

ד"ר אלי בנט קורונה ליל הסדר חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד