י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
1,930 חולים • מתעדכן

התפשטות הקורונה בישראל: תינוק בן 4 שבועות נמצא חיובי לנגיף

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, ועשרות אלפי אנשים נוספים נדבקים מדי יום • מספר החולים חצה את ה-400,000 ומניין המתים עומד על מעל 18,000 • בישראל נרשם היום מוות שלישי מהנגיף ו-1,930 חולים; 34 מהם במצב קשה; 53 החלימו • 'בחדרי' עם עדכונים שוטפים

התפשטות הקורונה בישראל: תינוק בן 4 שבועות נמצא חיובי לנגיף
שוטרים בפעולות אכיפה במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, ועשרות אלפי אנשים נוספים נדבקים מדי יום. מספר החולים חצה את ה-400,000 ומניין המתים עומד על מעל 18,000. בסין שבה התפרץ הנגיף לראשונה נדבקו ביממה האחרונה 78 בני אדם, אולם 74 מהם הגיעו מחו"ל. בישראל מניין החולים זינק ל-1,930.

בתוך כך, בית החולים הדסה עין כרם בירושלים הודיע כי בן 87 נפטר מסיבוכים של נגיף הקורונה. הוא פונה לבית החולים מבית האבות "מגדל נופים" שבו התגורר. בבית החולים ציינו כי הוא סבל ממחלות רקע שונות.

בתוך כך, ההערכות הן כי המדינה נכנסת לסגר על 80% מישראל, הכולל את השבתת התחבורה הציבורית, סגירת כל החנויות מלבד חנויות לממכר מזון ותרופות, ואיסור על יציאות לא חיוניות.

לפי ההנחיות החדשות, אסור לצאת מהבית, למעט יציאה לעבודה, קניית מזון או תרופות. פעילות ספורט תוגבל לתחום של 50-30 מטרים מהבית. אלו התקנות לשעת חירום שיאושרו היום (שלישי) בממשלה המחמירות את הגבלות התנועה באופן דרמטי במאמץ לבלום את התפשטות הקורונה. 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים.

22:53 > דוברות רמב"ם: במחלקת ילדים ברמב"ם, בחדר לחץ שלילי, התאשפזו הערב אם ותינוקה, בן 4 שבועות לאחר שנמצאו שחיובים לקורונה. האם לא סימפוטמאטית לחלוטין, הגיעה עם התינוק שגם הוא מוגדר קל, על רקע של עלייה בחום לתינוק. הם נבדקו לפי פרוטוקול של צוות ממוגן במיון ילדים ואושפזו כאמור.

22:51 > זינוק במספר: 50,000 חולי קורונה בארה"ב.

22:49 > תגובת מנהל רפואי פרופ' מרדכי רביד למותו של הקשיש בן ה-85: "אין לנו אף חולה קורונה שנפטר. אדם בן 85 אושפז אצלנו, ועד לרגע קבורתו היה קושי לקבל תשובות מבדיקות הקורונה בזמן. שלחו בדיקה והיא לא חזרה, כך שאמרנו לבני המשפחה שאין להם טעם לחכות ועדיף שיקברו אותו על פי נהלי הקורונה כדי שחס וחלילה אף אחד לא יידבק.

"היום כל חולה שמגיע עם דלקת ריאות הוא קודם כל נבדק בחשד לקורונה ולוקחים בדיקה. מהרגע שאסף הרופא החלו לעשות בדיקות, אנחנו מקבלים תשובות תוך 6 שעות, כך שזה שיפור עצום לעומת מה שהיה קודם. כשהעברנו לאסף הרופא את הבדיקה לא מצאו אותה. יש לנו אינדיקציות שהיא נשלחה והיא מופיעה ברשימות של השליח שיצא מאיתנו וברקורד ב'אסף הרופא'".

22:31 > ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בשיחה המשודרת מביתו: אם בא עונש צריך לפשפש במעשים כיון שהעונש הוא מידה כנגד מידה על החטא, אנחנו רואים כעת שיש ביטול תורה גדול אז התיקון צריך להיות בחיזוק בתורה.

עוד מדברי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בשיחה המשודרת מביתו: יש סגולה גדולה להיות מעביר על מידותיו שעל ידי זה מעבירים לו את כל פשעיו. מאד כדאי לפייס כל מי שיודע שיש מישהו שמקפיד עליו אפילו אם מקפיד עליו שלא כדין. לעשות טובות לאחרים כמה שאפשר.

22:19 > בשורה חשובה: ‏ניתן להכפיל פי שניים את מספר הבדיקות (ביחס למגבלת המטושים):
‏מבדיקות שביצענו במכון הביולוגי בנס ציונה, עלה שאפשר להשתמש באותו המטוש גם בגרון וגם באף,
‏וכך עם אותה כמות מטושים, להכפיל את מספר הבדיקות.

22:01 > סורוקה: ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים היעודית לחולי קורונה בסורוקה, מאושפזים כעת 13 מטופלים: אישה בת 95 במצב קשה, אישה בת 58 במצב בינוני, והיתר במצב קל. במהלך היום שוחרר לביתו גבר בן 25 לאחר שהחלים ותוצאות הבדיקות שלו היו שליליות.

21:38 > תמונת מצב: 1,930 חולים, מהם 34 במצב קשה ו-53 מחלימים. 3 נפטרו. מדובר בעלייה של 274 מהבוקר.

21:20 > עמליה דואק בחדשות 12: ההנחיות החדשות הללו שככל הנראה צפויות להתקבל הערב צפויות להגביל עוד יותר את הציבור, אך עדיין לא מדובר בסגר. בשלב זה, זו המתכונת המסתמנת - וייתכן שסגר יוטל כבר בעוד יממה או יומיים. הסנקציה על הפרת ההנחיות - מאסר חצי שנה או קנס. בפועל, אין כוונה לאכוף פלילית אלא רק דרך קנסות. גובה הקנס ייקבע הערב. השר ארדן מבקש שהקנס יהיה עד 1,000 שקלים. תאסר על פעילות ספורטיבית מחוץ לבית וייאסרו ריצות ארוכות. חנויות החשמל יישארו סגורות ויקבלו את הסחורה ממחסנים.

21:01 > נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי אם לא יחזרו לשגרה ולעבודה, אלפים יתאבדו.

20:49 > עמליה דואק: ההחמרות החדשות המסתמנות - לא יהיה צמצום במקומות עבודה, יציאה מהבית - עד 100 מטרים, איסור על פעילות ספורטיבית בחוץ, סגירת התחבורה הציבורית מלבד מוניות, מדידת חום בכניסה למקומות עבודה, יותרו משלוחים ממסעדות - ללא איסוף עצמי.

20:37 > במל"ל מבהירים כי אין כרגע דבר כזה "תעודות מעבר", ומי שמחזיק בתעודה כזו (מלבד כוחות הביטחון וההצלה) מתבקש לגנוז אותה מיידית. במידה ותצא תעודה כזו הגופים יעודכנו בהתאם.

20:30 > עובד במחלקת האריזה במחלבת תנובה אלון תבור התגלה כחולה בקורונה - 15 עובדים הוכנסו לבידוד. מתנובה נמסר כי אין כל חשש במוצרים.

20:25 > המשרד לביטחון הפנים: החל ממחר - פקחים עירוניים יוכלו גם כן לאכוף סגירה של בתי עסק שיפרו את הנחיות משרד הבריאות.

20:14 > עוד קורבן של נגיף הקורונה: הרב הגאון אברהם לוי ברסלר מלייקווד, שנפטר בגיל 58.

20:12 > אסותא: עדכון מצב חולי הקורונה: 11 חולים מאושפזים, 7 במצב קל, 2 בינוני, 2 במצב קשה אך יציב.

20:10 > רועי ינובסקי: התקנות החדשות: יציאה מהבית שלא לצורך חיוני ע"פ ההגבלות תהיה עבירה פלילית. העונש: חצי שנת מאסר או קנס.

20:05 > נדב אייל: ‏מתו באיטליה 743 בני אדם ביממה האחרונה. לגבי הדבקה, העקומה מתחילה להשתטח. רה"מ איטליה: מקווה שנוכל להוריד מעט הגבלות בקרוב.

20:00 > קורונה בביתר עילית: ביום חמישי, כ״ג אדר, 19 במרץ, בין השעות 10:30 - 11:30 שהתה חולה קורונה מאומתת בקופת חולים ׳מאוחדת׳ בבניין חיים זקן. כל מי שהיה בתאריך הנ"ל במקום האמור, בשעות האמורות – חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. למידע נוסף יש לפנות למוקד משרד הבריאות במוקד 5400*.

19:42 > חדשות 13: בניגוד לתקנות החירום, מספרה מוכרת בי-ם נפתחה הבוקר בשביל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהתעלם מההוראות, וגם מחוקי התנועה - רכבו נכנס למדרחוב בי-ם שחסום לתנועת כלי רכב וחנה בניגוד לחוק בכניסה למספרה.

19:36 > המספרים מזנקים: 407,678 חולים בעולם, 18,251 מתו, 104,689 החלימו.

19:34 > בעקבות הרב חנניה צ'ולק שנמצא חיובי לקורונה, ראש ישיבת ארחות תורה הגרב"ד דיסקין נכנס לבידוד לאחר שצ'ולק משתתף קבוע בשיעורו בדף היומי. ראש הישיבה ימסור את שיעוריו דרך קו המידע של הישיבה.

19:14 > חולה שלישי בקורונה נפטר - בן 87 שהתגורר בבית אבות עם מחלות רקע.

19:00 > אחרי 15 ימים במחלקת כתר המבודדת במרכז הרפואי שערי צדק, יונה קורן, בן 59 השתחרר הערב לביתו במצב טוב. מנהל מחלקת כתר, ד"ר רמזי קורד ליווה את קורן בצאתו מהמחלקה ואיחל לו בריאות ואריכות ימים. יונה קורן הודה לד"ר קורד על הטיפול המסור שקיבל "אני שמח להשתחרר ולחזור הביתה. אנו מודה לכל צוות המחלקה, רופאים, אחיות וכל מי שטיפל בנו על הטיפול המסור והאכפתי. מאחל לכל עם ישראל רפואה שלמה".

18:33 > קול קורא: רבני העיר ביתר עילית במכתב חמור קוראים לציבור לשמור על הנחיות הרשויות, לגלות אחריות ולא להתכנס בשום אופן. "בתי הכנסת שלא ישמרו בתוקף על ההנחיות- ייסגרו".

18:20 > דוברות רמב"ם: במחלקת כתר בניהולה של ד"ר חתאם חוסיין יש כעת 16 מאושפזים. חולה אחד בשנות ה 70 לחייו מהקריות השתחרר הערב לביתו (אתמול אשתו השתחררה) לאחר שנמצא בריא לחלוטין. בעת שהשתחרר הגיע גבר בשנות השישים לחייו מעיר תמרה, במצב קל. שניים מהחולים במצב קשה. נזקקים לדאיליזה שמתבצעת במחלקה.

18:00 > בבית החולים ברזילי מאושפזים 14 חולים מנגיף הקורונה. 1 במצב קשה, 2 במצב בינוני ו-11 סובלים מתסמינים קלים.

17:40: בעקבות הגילוי כי הרב צ'ולק חלה בקורונה, הכהסים לבידוד ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, מת"ח בני ברק יאיר ויצנברג, ר' אג"מ דן הוד לוי. 

17:30 > הודעת לשכת רה"מ: ‏נושא המשלוחים ממסעדות היה במחלוקת בין משרדי הממשלה. ראש הממשלה הכריע כי יתאפשרו משלוחים ממסעדות בהתאם להוראות משרד הבריאות. לא יתאפשר איסוף עצמי. ‏משרדי הממשלה והיועצים המשפטיים ממשיכים לעבוד על נוסח החלטת הממשלה. טרם נקבעה שעה לישיבת הממשלה.

17:05 > במשרד הבריאות מבהירים כי בהמשך להתייחסות המשנה למנכל פרופ' איתמר גרוטו לנושא סגירת המרכולים - "נבקש להבהיר כי מדובר באפשרות שנבחנת לתרחיש קיצון בלבד - ואינה עומדת על הפרק".

17:00 > במתחם המחלות המתפרצות בהדסה מטופלים נכון לשעה זו 17 חולי קורונה, מתוכם 2 במצב בינוני, בני 87 ו-83.

המטופלת המבוגרת ביותר במתחם בת 98. ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי הייעודית לחולי קורונה קשים, מטופלים כעת ארבעה חולים במצב קשה - אחד מהם מונשם. סה״כ בהדסה: 21 מטופלים.

16:20 > 396,035 חולים בעולם בנגיף הקורונה. 17,247 מתו. 103,748 החלימו.

15:50 > נפתלי בנט: אנחנו במשרד הביטחון נכנסים עכשיו חזק לנושא טיסות שחוזרות מחו״ל. מדובר בקבוצת סיכון משמעותית שעלולה להאיץ את קצב ההדבקה. להערכתי תוך כמה שעות נבנה נוהל ושיטת פעולה (מיון, בדיקות, ועוד), ואז אעדכן אתכם.

15:40 > השר ארדן מבהיר: סופרמרקטים ובתי מרקחת לא ייסגרו ולא תיאסר יציאה לקנות בהם וכן חנויות המוכרות מוצרים חיוניים נוספים. כמו כן תוטל חובה על המעסיקים במקומות העבודה שישארו פתוחים, למדידת חום של הנכנסים.

15:30 > חולת קורונה שהיתה מונשמת במצב קשה בטיפול הנמרץ הכללי, נפטרה. החולה, בת 67, סבלה ממחלת רקע קשה.

14:30 > במושב גילת שבדרום מניין החולים עלה ל-20. רוב התושבים, 1,500 במספר, נמצאים בבידוד.

14:20 > דיווח במרוקו: הקהילה היהודית בעיר קזבלנקה מפחדת מהתפשטות הנגיף והידבקותם של כמה מאנשי הקהילה, בין השאר דווח על כמה רופאים, איש עסקים ואיש דת שנדבקו. עוד דווח שאנשי הקהילה היהודית לא מקפידים על ההוראות של הממשלה להימנע מהתקהלויות.

14:15 > תיעוד ב'כאן 11': פועל פלסטיני, שעובד בישראל ללא היתר, נזרק במחסום מכבים באזור רמאללה לאחר שעלה החשש כי נדבק בקורונה.

14:10 > ‏קורונה ברצועת עזה: משרד הדתות של ממשל חמאס הורה על סגירת המסגדים למשך שבועיים.

14:00 > דיווח: מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לוחץ על ראש הממשלה נתניהו שיטיל סגר מלא.

13:35 > חברת הלואוקוסט הגדולה בעולם ראינאייר ביטלה את כל טיסותיה בחודשים אפריל ומאי.

13:30 > המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אומר ברשת ב' כי באמצעות הסגר קצר וכולל אפשר להשיג שליטה על המצב: "יש לנו הזדמנות, אבל האזרחים צריכים להבין שעליהם להישאר בבית", הוא הוסיף כי לדעתו היה צריך להטיל הסגר כבר אתמול.

13:20 > ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ פורר, מקיימת כעת ישיבה לעניין אישור העמדת ערבות מדינה לקרן הסיוע הייעודית לעסקים בשל התפשטות נגיף קורונה. ח"כ פורר קרא לממשלה להציג משנה סדורה לטיפול במשבר ולסיוע למגזר העסקי: "המטרה לייצר ודאות עד כמה שאפשר. אי אפשר לפעול מיום ליום".

13:10 > ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שיחה חמה וממושכת בה המנהיגים החליפו דעות ותובנות ביחס לטיפול במשבר הקורונה.

השניים דנו בשיתופי פעולה בתחומי הפיננסים והכלכלה וכן ברכש רפואי והצטיידות. נקבע כי גורמי מקצוע משתי המדינות יעמדו בקשר שוטף בנושאים הללו.

13:00 > מואב ורדי מדווח ב'כאן חדשות' כי ‏קצב ההדבקה והתמותה בספרד לא יורד: 6584 נדבקים חדשים היממה האחרונה לאחר 6368 ביממה הקודמת. 514 מתים נוספים ביממה הארחונה, 462 ביממה הקודמת. סה"כ בספרד עד כה: 39,673 נדבקו בקורונה, 2,696 מתו מהנגיף.

12:45 >  מנין החולים בעולם עומד נכון לשעה זו על 387,742. מניין המתים על 16,782. עד כה החלימו מהמחלה - 102,404 בני אדם.

12:40 > סמנכ"ל משרד התפוצות התגלה כחולה קורונה - והשרה ציפי חוטובלי נשלחה לבידוד. כך מדווח עמית סגל בטלגרם.

12:15 > בהתאם להנחיות משרד הבריאות תיפסק פעילות הכרמלית בחיפה.

12:10 > קורונה ברשות הפלסטינית: מספר החולים בנגיף עומד על 58, דווח על 17 שהחלימו. בעזה יש עוד שני חולים. מנגנוני הביטחון עצרו שמונה פלסטינים בטול-כרם שהפרו את העוצר שהטילה הרשות ויצאו מבתיהם שלא לצרכים חיוניים. הוחרמו גם שלושת כלי הרכב שלהם. כך דווח ב'כאן'.

12:05 > מניין המתים המעודכן באיראן עומד על 1,934 ומספר מקרי ההידבקות על 24,811, כך לפי הודעת המשטר האיראני.

12:00 > 'כאן': בפעם השנייה השבוע: כוחות משטרה הגיעו לשכונת מאה שערים בירושלים לאכוף את הנחיות משרד הבריאות - והתקבלו בקריאות גנאי.

11:55 > בעקבות הקורונה, בירדן החלו לחלק חבילות מזון לאזרחים שנמצאים בבתים מאז שהוכרז העוצר ביום שבת, בנוסף דיווחו במדינה על יותר מ-1,600 בני אדם שנעצרו ביממה האחרונה אחרי שהפרו את העוצר. כך דווח ב'כאן'.

11:50 > ממשלת סלובקיה הודיעה שתגיש הצעת חוק שתאפשר למדינה להשתמש באמצעים דיגיטליים במעקב אחר המחויבים בבידוד.

11:40 > שני מקרי מוות חדשים דווחו בפיליפינים, מניין המתים עומד על 35 ומספר הנדבקים על 552.

11:30 > מטוס אל על נערך בשעה זו לקליטת ישראלים בשדה התעופה באוסטרליה.

11:20 > בני משפחות של דיירים במרכז גריאטרי בפרדס חנה-כרכור מפגינים בכניסה למרכז על החלטת הממשלה לפנות כ-100 קשישים, לטובת אשפוז חולי קורונה. אחת מבני המשפחות לכאן חדשות: קיבלנו טלפונים מנציגי משרד הבריאות להיערך לפינוי אפשרי של המקום.

11:10 > בית החולים לניאדו בנתניה: במהלך הלילה התקבל לטיפול במחלקת ההתפרצות קורונה - כתר מטופל נוסף. סך הכל מטופלים כרגע במחלקה 5 מטופלים. 3 במצב בינוני, 2 במצב קל. לפני מספר דקות שוחרר אחד המטופלים ששהה במחלקה להמשך טיפול בבית מלון.

11:05 > במרכז הרפואי העמק מאושפזים הבוקר במתחם המבודד 10 חולי קורונה, בהם 2 במצב בינוני ו-8 במצב קל.

11:00 > בהנחיית ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, כל בתי הכנסת ברחבי העיר כוסו הבוקר במודעות הקוראות לציבור לשמור על הנחיות משרד הבריאות.

10:55 > במחלקה המיוחדת לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי מאיר ישנם 20 מטופלים מתוכם - 2 במצב קשה מונשמים מורדמים (בן 70 ובן 71) ו-2 במצב בינוני. יש חולה שהולך להשתחרר בשעה הקרובה. ייתכן ששניים נוספים ישתחררו במהלך היום.

10:50 > שירות התעסוקה: מספר דורשי העבודה החדשים עבר את ה-600 אלף. שיעור האבטלה עומד על 18.6%. מאתמול בחמש נרשמו כ-31 אלף בקשות חדשות.

10:48 > במחלקת ילדים א׳ במרכז שניידר, מחלקה ייעודית לטיפול בילדים חולי קורונה, מאושפזים כעת 4 מטופלים: תינוקת בת חודשיים, נערה בת 14, נער בן 14 ונערה בת 17. מצבם של כולם מוגדר קל.

בתוך כך, רופא מרדים ממרכז שניידר, אובחן אתמול כחולה בנגיף הקורונה. הרופא, אשר נדבק ככל הנראה בקהילה ולא בבית החולים, נמצא בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בוצע תחקיר אפידמיולוגי לאיתור מגעים, עובדים שהיו בחשיפה עימו, נכנסו לבידוד. הודעה והנחיות נמסרו למטופלים שהיו איתו במגע.

10:45 > לאחר שבמהלך הלילה לא נעשו בדיקות חום למבקרים בבית החולים שערי צדק בירושלים, החליטו להתקין בכניסות לבית החולים מצלמות תרמיות שיבדקו חום לכל מי שנכנס ויאפשרו לזהות כניסת חולים החשודים כנושאי קורונה. המצלמות המיוחדות יחליפו את השימוש במדחומים שנוטים להתקלקל. כך מפרסם לראשונה כתב 'מקור ראשון' יאיר קראוס.

10:35 > הממשלה אישרה הלילה את התקנות לשעת חירום שמאפשרות איכון סלולרי של אזרחים ושימוש ביכולות שב"כ עבור כך. כך דווח ב'כאן חדשות'.

10:30 > העיתונאי יאיר שרקי מדווח: ‏צילמתי הבוקר ברחובות מאה שערים. רחובות ריקים, הופתעתי מהיקף הציות להוראות. עד שהגיעה עכשיו המשטרה בכוחות גדולים והרחוב מתחיל להידלק ולהתמלא.

10:20 > היום (שלישי) בשעה 12:00 תשתחרר ממחלקת הכתר במרכז הרפואי שערי צדק המטופלת הראשונה משע"צ שהחלימה מנגיף קורונה ותחזור לביתה ולמשפחתה.

10:00 > עשרות לוחמי חיל הים שהוצבו בגרמניה במסגרת ההקמה של המבצעית של ספינות ה"סער 6", הוחזרו לישראל במבצע מיוחד של חיל האוויר לאחר שסגר הוטל על המדינה.

09:40> ‏אחרי עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב: המדדים המובילים עולים ב-4%.

09:20 > עלה ל-1,656 מנין חולי הקורונה בישראל; 31 מהם במצב קשה; 47 במצב בינוני והשאר קל. עד כה החלימו בישראל מהמחלה - 49 בני אדם. נכון להבוקר 71,029 אזרחים נמצאים בבידוד ביתי מחשש שנחשפו לחולי קורונה.

08:45 > מניין חולי הקורונה בגרמניה עלה ל-27,436 בני אדם. 114 מתו כתוצאה מהנגיף. כך דיווחו רשויות הבריאות במדינה.

08:10 > באסותא אשדוד מאושפזים 10 חולי קורונה. במהלך 24 השעות האחרונות שוחררו שני חולים להמשך טיפול בבית מלון ובית החולים קלט עוד חולה אחד. שניים מונשמים ובמצב קשה, השאר קל.

08:00 > שמיר אסף הרופא: 14 חולי קורונה מאושפזים במחלקה המיוחדת והמבודדת. מתוכם 13 קל ו1 במצב קשה.

7:50 > מעבדת פיענוח דגימות הדנ"א של הרבנות הצבאית תוסב למעבדה לבדיקת קורונה לחיילי צה"ל. מאות חיילים ביום ייבדקו במעבדה בימים הקרובים (כאן).

7:49 > 'ישראל היום': עובדת בשיבא שהתנדבה בבי"ס שנפתח לילדי עובדי ביה"ח אובחנה כחולת קורונה, ובעקבות כך ‭ 50‬ילדים שהיו בביה"ס יישלחו לבידוד.

7:48 > השלטונות בסין יסירו ממחר את הגבלות התנועה על תושבי מחוז חוביי, פרט לעיר ווהאן, מקור התפרצות הנגיף. על תושבי העיר יימשכו ההגבלות עד 8 באפריל. 7 מקרי מוות מהנגיף דווחו הלילה בסין, לצד כ-78 מקרי הידבקות.

7:47 > בועדת הקורונה שהוקמה בכנסת יהיו חברים 3 ח"כים מכחול-לבן (כולל יו"ר), 4 מהליכוד, 3 מהמשותפת ונציג אחד מכל יתר הסיעות.

7:46 > חולה מספר 1251 הוא משרת חייל צה״ל, בן 21 מאיזור הצפון. מצבו קל והוא החולה ה-21 בצה״ל.

חולה מספר 1332 הוא משרת קבע בצה״ל, בן 23 ממרכז הארץ. מצבו קל והוא החולה ה-22 בצה״ל.

חולה מספר 1356 הוא משרת קבע בצה״ל, בן 37 מאיזור הצפון. מצבו קל והוא החולה ה-23 בצה״ל.

7:44 > במתחם המחלות המתפרצות בהדסה עין כרם מטופלים נכון לשעה זו 18 חולי קורונה, מתוכם 2 במצב בינוני, בני 87 ו-83. המטופלת המבוגרת ביותר במתחם בת 98. ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי הייעודית לחולי קורונה קשים, מטופלים שלושה חולים במצב קשה. סה״כ בהדסה: 21 מטופלים.

07:40 > ‏מאבטחים שהוצאו לחופשה של יותר משבוע בשל משבר הקורונה חויבו להפקיד את נשקם במשרדי חברות האבטחה, בהוראת המשרד לביטחון הפנים. ההנחיה ניתנה מחשש שהשארת הנשק בידי המאבטחים בבתיהם תגרור שימוש בו שלא לצורך. מאות מאבטחים כבר מסרו את אקדחיהם למעסיקים שלהם.

07:35 > מדינת ניו יורק מפרסמת: 5707 נדבקים חדשים בקורונה ביממה האחרונה בלבד. סה"כ חולים בקורונה במדינה - 20 אלף, מתוכם 15 אלף ב NYC.

07:30 > ‏רשויות הבריאות של סין דיווחו על 78 נדבקים חדשים בנגיף קורונה ביממה האחרונה, בהם 74 שהגיעו מחוץ לארץ. נמסר על אדם אחד שנדבק בווירוס בווהאן, שהייתה מוקד התפרצות המגפה.

07:25 > ‏בריטניה: ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הורה על סגר כמעט מוחלט ברחבי הממלכה.

‏07:20 > הגברת הראשונה של ארה"ב, מלאניה טראמפ, עברה בדיקת קורונה ונמצא כי אינה נושאת את הנגיף.

‏07:15 > נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר: "אנו נפתח את המדינה בקרוב. זה לא ייקח חודשים".

07:10 > ‏נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קרא שלא להאשים את הקהילה האסייתית בהתפרצות הנגיף. עוד ציין כי הכלכלה תשוב לאיתנה במהרה, וכי לתרופה "כלורוקווין" יכולה להיות השפעה כבירה על קצב ההחלמה. מחר יחלו להעניק אותה לחולים בניו יורק.

07:05 > סין הודיעה כי כל מי שייכנס לשטחה מעבר לים, ייאלץ לעבור בדיקות להימצאות הנגיף, טיהור פיזי וכן לשהות בבידוד

07:00 > ‏הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדה מיוחדת להתמודדות המדינה עם משבר הקורונה. עוד אושרה הקמת ועדת חוץ וביטחון, ועדת כספים, ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך, ועדה מיוחדת לעבודה ורווחה וכן ועדה מיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית. בהמשך מליאת הכנסת תידרש לאישור הוועדות.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד