י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 335 מתים

ראש ממשלת בריטניה הודיע: סגר כללי במדינה

הוא ניסה לשמור על שיגרה, אולם מנין המתים ההולך ומטפס הדליק אצל ראש ממשלת בריטניה נורה אדומה והוא הכריז על סגר כללי ברחבי המדינה מחמיר יותר מבישראל | אסורה פגישה של יותר משני משתתפים וגם היא רק לצורך חיוני במיוחד

ראש ממשלת בריטניה הודיע: סגר כללי במדינה
שוטרים בריטיים צילום: pixabay

לפני חמשה ימים בלבד העביר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, "בקשות" למערכות החינוך במדינה בדבר ביטול הלימודים. בקשות, ולא הנחיות. ג'ונסון עשה ככל שביכולתו על מנת לשמור על שגרה. אולם, 335 מתים מהקורונה ואלפי חולים, הבהירו לג'ונסון כי שינוי המגמה מתבקש מאליו.

בשל כך, הורה ג'ונסון אמש (שני) על סגר כללי ברחבי המדינה, הכולל את סגירת כל החנויות שאינן מוגדרות חיוניות והכרחיות, ואיסור התכנסויות למשך שלושת השבועות הבאים. כמו כן, אסור לפגוש אנשים שאינם מבני הבית. "התכנסות" אם שאלתם, זו שהייה של יותר משני אנשים שאינם בני אותה המשפחה.

במסגרת הסגר תותר יציאה מהבתים לטובת רכישת מזון או תרופות, יציאה לעבודה אך רק אם מדובר במקצוע המוגדר חיוני ואם העבודה "הכרחית לחלוטין" ושלא ניתן לבצע אותה מהבית, השתתפות בהלוויה, פעילות ספורטיבית לבד או עם בני משפחה בלבד, בתדירות של פעם אחת ביום - לסוג אחד של פעילות גופנית בלבד דוגמת ריצה, טיול רגלי או רכיבה על אופניים.

בימים האחרונים הופצו ברחבי הרשת תמונות של צעירים בריטיים שלא השכילו להבין את המצב החדש, ונצפו מבלים בפאבים ובמקומות בילוי נוספים. ג'ונסון ביקש מהם "לשתף פעולה עם ההנחיות ולהתגייס למען מניעת קריסתה של מערכת הבריאות במדינה". הוא הוסיף כי "מהערב, הבריטים צריכים להישאר בבית. יש לדחות כל בקשה של חבר לפגישה".

בריטניה קורונה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד