י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם לא יחזירו את האפיקומן, הסדר ייתקע"

העיתונאי יודע: זו הסיבה שדרעי רצה לדחות את שעון הקיץ

"אני יודע שהסיבה האמיתית היא ליל הסדר", כך קובע הבוקר העיתונאי נחמיה שטרסלר בעיתון 'הארץ' באשר ליוזמה שסוכלה לדחות את שעון הקיץ בחודש. עם זאת הוא תוהה; "אבל גם אם נניח שדרעי באמת רוצה שלא נסתובב בחוץ עוד שעת אור אחת — מי שמו לנהל לנו את החיים?"

העיתונאי יודע: זו הסיבה שדרעי רצה לדחות את שעון הקיץ
נחמיה שטרסלר/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר בתחילת השבוע את התקנת תקנות שעת חירום, שעניינן הארכת שעון החורף בחודש נוסף, במקום להתחיל את שעון הקיץ ביום 1 באפריל, כמתוכנן.

היועץ המשפטי לממשלה בחן את פניית שר הפנים אריה דרעי בנושא, אשר נומקה, בין השאר, בצורך לצמצם תנועה שלא לצורך של אזרחים ברחובות, ובכך למנוע ככל הניתן את התפשטות הקורונה בארץ.

אולם, המהלך נתקל בקשיים טכנולוגיים, ומי שיידרש להכריע בנושא הוא ראש המל"ל מאיר בן שבת. לאחר הודעת השר דרעי הודיעו ברשות התקשוב הממשלתית וב"ישראל דיגיטלית", שתאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדרת באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים.

"כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ", הם אומרים.

אזרחי ישראל סובלים בינתיים? יש מי ששמחים לאיד. העיקר שהשר החרדי נכשל. נשמע הזוי? זה אמיתי ועצוב. אחד מהם, הוא נחמיה שטרסלר מ'הארץ'.

במאמר שהעלה שטרסלר תחת הכותרת "יש אלוקים, דרעי אכל אותה", הוא כתב כי "אני יודע שזה נשמע לא הגיוני, מטורף ממש, אבל הקורונה לא היתה הסיבה לכך שאריה דרעי רצה לדחות את שעון הקיץ. היא היתה רק תירוץ. הוא רצה את הדחייה בגלל האפיקומן וליל הסדר".

לדבריו, "אם הוא (ליל הסדר, ק.ב.) יתחיל לאחר שקיעת החמה, יש סכנה שהילדים יירדמו ולא ישמעו את כל סיפורי ההגדה, ואף לא יחזירו את האפיקומן בזמן, והסדר ייתקע. לכן עדיף שיתחיל שעה קודם, כמו שקורה בשעון חורף".

"אני יודע שהסיבה האמיתית היא ליל הסדר", המשיך שטרסלר, "אבל גם אם נניח שדרעי באמת רוצה שלא נסתובב בחוץ עוד שעת אור אחת — מי שמו לנהל לנו את החיים? הרי כשהחשיכה יורדת מוקדם, זה משרה אווירת דיכאון, בנוסף לבידוד ולאבטלה הקשים. במצב שכזה דווקא עוד שעת אור היא יתרון למשפחה ולילדים. אולי שדרעי יבטל לגמרי את אור היום? אולי שיבטל את הקיץ? מי נתן לו את המנדט לשגע אותנו? מדובר בפטרנליזם דוחה, שנתניהו נתן לו יד".

כאמור, יוזמה מדהימה שנועדה להקל על האזרחים השוהים עם הילדים בבית, אבל יש מי שלראות חרדי מצליח עושה לו שחור בעיניים. ואם הוא נכשל? זו כבר ממש סיבה למסיבה.

הזזת השעון שעון קיץ נחמיה שטרסלר אכילת אפיקומן ליל הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד