י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם

איפה נדבקו חולי הקורונה? 29% בבתי כנסת וישיבות והשאר?

מקורות ההדבקה המרכזיים מנגיף הקורונה בישראל נחשפים בניתוח נתונים מיוחד - 47% מהחולים נדבקו בחו"ל, 35% במפגשים בארץ ו-13% לא ידוע | מרחבי סיכון עיקריים הם בתי כנסת וישיבות וכן מרכזי קניות ומסעדות

איפה נדבקו חולי הקורונה? 29% בבתי כנסת וישיבות והשאר?
בחור ישיבה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם: איפה נדבקו? 47% בחו"ל, 35% במפגשים בארץ ו-13% לא ידוע. דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה קובע כי 29% ממקרי ההידבקויות בקורונה המוכרות בישראל התרחשו בבתי כנסת.

לטובת זיהוי הידבקויות פוטנציאליות, הושלם ניתוח אפידמיולוגי של יותר מ-50% מהחולים המאומתים, נכון לאתמול (שני). על בסיס זאת, כך עולה מדו"ח ניתוח מקורות ההדבקה המרכזיים מנגיף הקורונה בישראל, ניתן להבחין במשפחות של מקומות בהם שהו חולים ולנתח את הסיכון היחסי שבהתקהלויות בהם.

מהניתוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה כי כ-47% מהחולים שחקירתם הושלמה, נדבקו בקורונה בזמן שהייתם בחו"ל, כ-5% מהחולים נדבקו בביתם, וכ-35% נדבקו במפגש ידוע עם חולה מוכר. עם זאת, מקור הידבקותם של כ-13% מהחולים אינו ידוע - כלומר הם נדבקו במפגשים אקראיים ישירים או עקיפים עם חולי קורונה.

מתוך הניתוח האפידמיולוגי של הנדבקים שמקום הידבקותם במפגש ידוע (35%), ניכר כי ישנם מספר קבוצות של מקומות בהם התבצעה לכאורה הדבקה משמעותית, ולכן מהווים סיכון גבוה להידבקות בנגיף.

לסיכום, בין מרחבי הסיכון העיקריים: בתי כנסת וישיבות עם כ-29% מההידבקויות. המוכרות; מרכזי קניות ומסעדות - כ-26%; בתי מלון כ-15%.

יצוין כי בתי כנסת רבים, בישראל ובעולם כולו, נסגרו בהוראת הרבנים, עקב הסכנה בהרחבת מספר הנדבקים בקורונה. בנוסף, הורו רבני העיר בני ברק, שפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי תפילת ערבית יש להתפלל בפתחי הבניינים ולא בבתי הכנסת, והתפילות האחרות יש לקיימן על פי הנחיות משרד הבריאות כי חמירא סכנתא מאיסורא.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד