י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממשלה תאשר?

איסור לצאת לחתונה, טבילה במקווה ותפילה

לפי הטיוטה הראשונית שאמורה לעלות אחר הצהריים בישיבת הממשלה, תיאסר יציאה מהבית למגוון טקסים דתיים כגון חתונה, טבילה במקווה ובית כנסת. תותר יציאה לצורך הלוויה

איסור לצאת לחתונה, טבילה במקווה ותפילה
נתניהו וליצמן בדיון על הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי ברק רביד מפרסם את הטיוטה הראשונית של תקנות החירום. לדבריו, אחה"צ התקנות יעלו שוב בישיבת הממשלה.

1. אזרחים יוכלו לצאת להתאווררות למרחק של עד 100 מטר מהבית שלהם בלבד.

2. יצומצמו סוגי הטקסים הדתיים שאליהם ניתן יהיה לצאת מהבית. תותר יציאה מהבית רק לצורך הלוויה. תיאסר יציאה מהבית לצורך חתונה, טבילה במקווה ותפילה בבית כנסת.

3. יצומצמו סוגי השירותים הרפואיים שלקבלתם ניתן לצאת מהבית וההיתר יהיה רק לקבלת "שירות רפואי דחוף שלא ניתן לדחות".

4. יותרו שירותי משלוחים אך ורק של מזון, תרופות ומוצרי הגיינה. תותר פתיחת אך ורק של חנויות לממכר מזון, בתי מרקחת וחנויות שעיקר עיסוקן מוצרי הגיינה (רשתות פארם).

5. לא תותר נסיעה ברכב פרטי של יותר מאדם אחד – אלא במקרה שבו כל הנוסעים הם מאותו בית מגורים. בתקנות הקודמות מותר היה לנסוע באותו 2 אנשים שגרים בשני מקומות מגורים שונים. בנסיעה במונית תותר הסעה של נוסע אחד בלבד בנוסף לנהג. לא תותר תחבורה ציבורית.

גורם בממשלה מסביר, כי לפי הסטטיסטיקה בתי כנסת זה המקום הכי גבוה באחוזי הדבקה ולכן יינתן לכך ביטוי בהחלטות הממשלה. עדיין יהיה ניתן לקיים מניינים של עד עשרה משתתפים במרחב הפתוח.

הוראות אלו באות לאחר שבניתוח האפידמיולוגי של הנדבקים שמקום הידבקותם במפגש ידוע (35%), ניכר כי ישנם מספר קבוצות של מקומות בהם התבצעה לכאורה הדבקה משמעותית, ולכן מהווים סיכון גבוה להידבקות בנגיף.

לסיכום, בין מרחבי הסיכון העיקריים: בתי כנסת וישיבות עם כ-29% מההידבקויות. המוכרות; מרכזי קניות ומסעדות - כ-26%; בתי מלון כ-15%.

יצוין כי בתי כנסת רבים, בישראל ובעולם כולו, נסגרו בהוראת הרבנים, עקב הסכנה בהרחבת מספר הנדבקים בקורונה. בנוסף, הורו רבני העיר בני ברק, שפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי תפילת ערבית יש להתפלל בפתחי הבניינים ולא בבתי הכנסת, והתפילות האחרות יש לקיימן על פי הנחיות משרד הבריאות כי חמירא סכנתא מאיסורא.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד