י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות משבר הקורונה

בית הדין מפרסם: במוצרים הללו מותר להשתמש בפסח

בעקבות משבר הקורונה, בית הדין של לונדון פרסם רשימה של מוצרים שאינם עומדים תחת ההגדרה של 'כשר לפסח' שניתן בכל זאת להשתמש בהם בחג המצות הקרב. ההחלטה מגיעה בעקבות החשש למחסור במוצרים כשרים לפסח עקב משבר הקורונה

בית הדין מפרסם: במוצרים הללו מותר להשתמש בפסח
קניות בסופר בעידן הקורונה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית הדין של לונדון פרסם רשימה של מוצרים המותרים לשימוש בפסח, אל אף שלא נמצאים תחת כשרות לפסח. ההחלטה באה בעקבות הקשיים להשיג את אותם מוצרים בגלל משבר נגיף הקורונה.

אגף הכשרות פרסם רשימה של מוצרים בסיסיים שאין עליהם כשרות לפסח, כדי לעזור למשפחות שנמצאות בבידוד, ולאלה הנאבקים כלכלית בגלל נגיף הקורונה.

מדובר ברשימת מוצרים שלרוב לא נמצאים תחת השגחה של פסח, אך במהלך זמן משבר, כאשר מוצרים בהכשר אינם זמינים או אם אנשים נמצאים בבידוד ואינם מסוגלים לצאת לקניות בעצמם או לדאוג בכל דרך אחרת למוצרים כשרים לפסח, ההנחיות של ועדת הכשרות מאפשרות שימוש בכמה מוצרים גם בלי כשרות לפסח.

בהודעה שפרסם מנהל אגף הכשרות, הרב ג'רמי קונווי נאמר, "אנו מודעים היטב ללחצים בתקופה חסרת תקדים זו, אנו כבר יודעים מדוע ליל הסדר הזה יהיה שונה מכל הלילות האחרים של פסח, זה יהיה כזה שלא היה דומה לו." הוא הוסיף: "יש להשתמש ברשימה הזו כאשר מוצרים בכשרות אינם זמינים, או לאנשים מבוגרים או אנשים בבידוד, ולכן אינם מסוגלים לעשות קניות בעצמם או לקנות מוצרים לפסח לביתם".

קורונה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד