ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מי יתן לנו תמורתו

אבל כבד: הפוסק של פריז הגר"מ חמו זצ"ל

אבל כבד בצרפת התורנית עם הסתלקותו הגאון רבי מסעוד חמו זצ"ל - רב קהילת "מקור חיים" בפריז • הרב סבל ממחלות רקע וככל הנראה נגיף הקורונה גרם להידרדרות במצבו עד לפטירתו

אבל כבד: הפוסק של פריז הגר"מ חמו זצ"ל
הגאון רבי מסעוד בן חמו צילום: ארכיון היהודי פריז

אבל בקהילה החרדית בפריז שבצרפת: הגאון רבי מסעוד חמו זצ"ל, רבה של קהילת מקור חיים בפריז והפוסק של הקהילה החרדית, נפטר לבית עולמו והוא בן 72 בפטירתו. 

ביום הפורים, לאחר שקיבל מאות אנשים לברכה חש חולשה. מאז לא יצא מביתו ובשבוע שעבר הובהל לבית חולים - שם אושפז במצב קשה. בצרפת התורנית ובפריז בפרט התכנסו לתפילה לשלומו של רבי מסעוד בן אסתר, אך הבוקר נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

לפני למעלה משבועיים עוד השתתף בדינר של ישיבת מיר שנערך בצרפת, שם היה נואם הכבוד ולאחר מכן החל להרגיש שלא בטוב. הרב, שסבל ממחלות רקע, ככל הנראה נדבק בנגיף הקורונה - מה שהביא לדרדור במצבו הבריאותי. 

הגאון רבי רבי מסעוד חמו זצ"ל, מלבד היותו רב קהילת 'מקור חיים' למאות צרפתים, שימש כדיין ומו"ץ בבית דינו של הגאון רבי מרדכי רוטנברג בפריז. 

הרב חמו נודע כגאון עצום והיה עונה על כל שאלה בקהילה החרדית. היה נחשב לפוסק נחשב בכל מה שנוגע לכל שאלה הלכתית, מגרות ועד לנושאים הכי קטנים של הקהילה החרדית. 

אחד מבני הקהילה מספר ל'בחדרי חרדים' "הוא היה הפוסק  שאליו נקבצו ובאו כלל השאלות. על פיו נפסק. הוא מסר נפשו למען הציבור, בשיעורים, בתפילות ובכל נושא. אדם גדול, התפילות שלו היו תפילות של בכי ובקשה. מי יתן לנו תמורתו". 

הרב היה נערץ כל בני הקהילה בצורה מופלאה, שם היה מוסר שיעורים מבוקר ועד ערב למאות בני הקהילה, בעבר, כשהיה גר מרחק מבני הקהילה, היה הולך במשך שעה ברגל בשבתות מביתו ועד לבית הכנסת.  

מסירותו לבני הקהילה ולכל אדם באשר הוא אדם הייתה לשם דבר. הרב היה נותן את מספרו האישי לכל אחד ואחד באם יש שאלה או כל דבר אחר. היה נותן את כל ליבו למען השני. בנוסף, היה בעל צדקה גדול ואין מוסד תורה בארץ שלא עברו דרכו והוא דאג לצדקה מבני הקהילה למען מוסדות התורה והישיבות בארץ. 

היה מקורב מאוד לאדמו"ר רבי יענקל'ה מפשאווערסק זצ"ל מאנטוורפן, שחיבב את הגר"מ זצ"ל בצורה מיוחדת. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הגאון רבי מסעוד בן חמו פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד