ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא לחץ ידיים

המשב"ק של ר' שמואל מספר: החמיר בשמירה על הוראות הרופאים

בצל מגיפת הקורונה המתפשטת, הרב ישראל ויזל, תלמידו ומשמשו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך זצ"ל, מגולל בדברים שכתב לחבריו על אופן התנהגותו של הרב אויערבך זצ"ל בכל מה שנוגע להישמע להנחיות הרופאים • מסמך מרתק

המשב"ק של ר' שמואל מספר: החמיר בשמירה על הוראות הרופאים
הרב ישראל עם מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אחים יקרים כבר מעל שנתיים מאותו יום מר ונמהר שנפל עלי באופן אישי ועל כל אחד ואחד שנלקח בחטף איש האלוקים אבינו רועינו זצוק"ל אזכיר שזכיתי להיות מאוד קרוב ואולי הכי קרוב בשימושו בדברים הכי אישיים כולל הכל וד"ל.

אני רוצה לשתף אתכם אולי לא כולכם יודעים, אך עניין הבריאות וסכנת נפשות וכל עניין חמירא סכנתא מאיסורא היה אצל אבינו ר' שמואל זצוק"ל בדרגת החמרה וזהירות כמעט יותר מכל מצווה אחרת, ואפתיע אותכם שאפילו בענין לימוד תורה אם הייתה סכנה ללמוד במקרים מסויימים כגון בחולשה מוחית ל"ע שהרופאים אסרו ללמוד מצד סכנה, הורה בצורה ברורה שלא ילמדו והתבטא שזה דבר שאין לו השגה על כך שהרי "מגנא ומצלא" ובכל זאת נזהר והורה לנהוג כהמלצת הרופאים.

מי שזכה להכיר אותו במקצת אפילו, זוכר שנזהר מאוד שלא ללחוץ ידיים ב-99 אחוז, וזה לא היה רק מצד "פרישות" שזה בעיקרו, אלא גם מצד שמירת מרחק וכדי שלא יעברו מחלות וחיידקים מהאחר, ולא אהב שנוגעים בו או מסייעים לו בקרבה קרובה. ובמיוחד מי שזוכר היה מניח את צעיפו על פיו בכל עת כשהיו בסביבתו אנשים, והיה מבקש שישמרו ממנו מרחק סביר, עד כאן לעובדות הידועות.

לגבי הדברים שפחות ידועים, היה נזהר מאוד מאוד מאוד, ושמע להמלצות הרופאים הכי מחמירים, ונזהר כפל כפליים על בריאותו, וחיפש כל דבר שניתן בגדר השתדלות על שמירת הבריאות, הן במאכלים הן בתרופות, וכן כשנשאל בענייני רפואה לא הסכים על פי רוב לענות לפני ששמע את חוות הדעת של המומחים, והכריע על פי רוב בדעת תורה בין 2 הדעות, או על פי הסתברות בהיגיון שלפי הרפואה.

איני יודע מה היה פוסק לאחרים במצב הזה של הקורונה, אבל מה שברור לי, שהוא היה הראשון שלא היה נותן לאף אחד להתקרב אליו, ושומר את ההוראות הכי מחמירות, והיינו צריכים לדאוג לו למניינים על פי ההוראות בלבד. "אני מוכן להעיד על כך" ולהביא עדויות על כך..

לדאבון לב גדול נשמע מאנשים הקלות מופרכות וזלזול מתכווין וסומכים על נס.. הרי ברור שהכל בידי שמיים חוץ מ"צינים ופחים", וההדבקה במחלה בוודאי שהיא בגדר צינים ופחים שאין זה בידי שמיים ל"ע מפני שבידו לשמור.

אמנם נשמע טענות מוזרות שתמיד אבינו רועינו זצוק"ל היה מעיד על עצמו שהוא פחדן. והיא גופא קשיא... אם אבינו שהיה עמוד ההולך לפני המחנה והסתכלנו עליו איך לנהוג.. ומדוע אם הוא היה פחדן לשיטתם מדוע אנו איננו צריכים לפחד?? וכי אנו צדיקים ממנו? וכי עליו לא היה לסמוך על נס?.

על כן אנא אחים ידידים אם אוהבים את אבינו בשמיים ומעריכים את חיינו שניתנו לנו במתנה, מדוע איננו נוהגים בצורה נאותה ושומרים על חיינו ומשתדלים בכל האפשר לפחות כמו הדוגמה שאבינו רועינו זצוק"ל נתן לנו?  הרי אנו עושים ונוהגים על פי הוראותיו עד היום. תנסו לבצע ולנהוג כאילו הוא ביקש מאיתנו לשמור על חיינו...

ואם סייעתי - ולו ליהודי אחד שלא יידבק במחלה הזו והיה זה שכרי ויהיה לעילוי נשמת מורינו ורבינו אבינו רועינו זצוק"ל. 

שנזכה לקבל בקרוב משיח צדקינו בבנין בית המקדש בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל ידידכם ומוקירכם לשעבר למי שלא רוצה בהווה...

ישראל ויזל. 

הרב שמואל אויערבך ישראל ויזל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד