י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כץ או ברקת

חלוקת התיקים: קרב איתנים על תיק האוצר

בגוש הימין החלו הקרבות על התיקים הבודדים והזוטרים שיישארו בידיהם לאחר שבני גנץ יקבל חבילה שמנה משתלמת במיוחד עם סל תיקים נרחב כמעט לכל 15 הח"כים שערקו יחד עמו לממשלת האחדות | הקרב הגדול צפוי בליכוד, שם לוטשים שני אישים בכירים עיניים לתיק האוצר

חלוקת התיקים: קרב איתנים על תיק האוצר
ניר ברקת/ישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד בטרם נחתם באופן ראשוני הסכם קואליציוני בממשלת האחדות המסתמנת, הקרב על התפקידים בליכוד ובסיעות הימין כבר החל, שהקרב הגדול נראה על תפקיד שר האוצר למרות המצב הכלכלי הקשה שהגיע בצל מגיפת הקורונה.

מפתח המנדטים אמור להיות שוויוני בין גוש הימין כולו, לבין הצד השני שיכנס תחת גנץ, כשתחת בני גנץ בסיעת 'חוסן לישראל' 15 חברי כנסת עם אפשרות גם כי חלק מסיעת תל"ם תחבור עליו, כשהערכה היא כי תחת גנץ יצטרפו לכל היותר כ-20 חברי כנסת.

מנגד, גוש הימין צפוי לחלוק 15 תיקים בלבד בין 58 חברי בלוק הימין, כאשר בליכוד מחזיקים כיום 16 שרים לבד, שהקיצוץ יגרום לקרבות בליכוד וגם בסיעת 'ימינה' שתקבל לכל היותר שני תפקידי שרים.

הקרב העיקרי שכבר החל בליכוד הוא על תיק האוצר, שכנראה יהיה התקפדי הבכיר ביותר בו יחזיקו בליכוד, שאת התפקיד רוצים ישראל כץ השר הראשון בליכוד וחבר הכנסת ניר ברקת, שמחזיק בהבטחה מאז הבחירות לקבל את התפקיד מראש הממשלה.

מקורבי ברקת כבר אמרו הערב: "ניר ברקת סומך על ראש הממשלה באופן מלא ואין לו ספק שיקיים את הבטחתו לאזרחי ישראל וימנה אותו לתפקיד שר האוצר בממשלת החירום, ובוודאי לנוכח המשבר החמור ביותר לכלכלת ישראל מאז קום המדינה".

כאמור, החלוקה תגרום לקרבות גם בסיעות הימין הנוספות, שתיק הביטחון שנמצא בידי בנט יעבור לידיו של בני גנץ, כאשר בליכוד מתכננים להעביר ל'ימינה' רק את תיק החינוך לצד תיק זוטר נוסף, עליו יפתח קרב בין ראשי 'ימינה', סמוטריץ', פרץ ואיילת שקד שכל אחד ירצה לקבל משרה.

על פי הדיווח הערב של עמית סגל, בני גנץ צפוי להחזיק בשנה וחצי הראשונות של הממשלה בתיק הביטחון ובתפקיד מ"מ ראש הממשלה, כששותפו גבי אשכנזי ישמש כשר החוץ. בנוסף הם יקבלו את התיקים: תרבות, משפטים ועוד 11 תפקידים. שבסה"כ יחזיקו ב-15 תפקידים.

מי שצפוי לספוג מכה הם חברי הסיעות החרדיות ששואפים לשידורגים אך כעת כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ מחזיקים בהבטחבה לשמור על תפקידם, פנים, דתות, בריאות וכספים ולא יקבלו שידורגי משרדים.

בסיעת ש״ס שגדלה ל 9 מנדטים יותר מחצי מסיעתו של גנץ יסתפקו בשתי שרים בלבד, וצקבל חזרה את מנהל התכנון שנלקח בקבנציה החולפת בידי משה כחלון ותחזור לידי ש״ס בראשות משרד הפנים.

שר האוצר ישראל כץ ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד