י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיונים מרתוניים

בדרג המדיני נערכים: פסח תחת הסגר מלא - שיחל בימים הקרובים

הסגר הולך ומתהדק: בדרגים הבכירים המנהלים את משבר הקורונה החלו בהיערכות להטיל הסגר מלא על ישראל • גורם ממשלת בכיר: הטלת הסגר תתרחש ככל הנראה במהלך השבוע הבא - הכוונה להמשיכו למשך שבועיים ויותר עד לאחר חג הפסח • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

בדרג המדיני נערכים: פסח תחת הסגר מלא - שיחל בימים הקרובים
שולחן סדר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעות אלו (שישי) דיונים על הגבלות חדשות, ובוחן ברצינות את החמרת הגבלות התנועה על הציבור. ההחלטה על הידוק הסגר תתקבל בימים הקרובים וייתכן שתיכנס לתוקף כבר בתחילת שבוע הבא.

הדיבור כעת הוא על הסגר של שבוע, כך על פי דיווחים של העיתונאיות קרן מרציאנו ועמליה דואק בחדשות 12. אולם גורם ממשלתי בכיר מסר אתמול ל'גלובס' כי הטלת הסגר תתרחש ככל הנראה במהלך השבוע הבא, וכי הכוונה להמשיכו למשך שבועיים ויותר, זאת עד ליום ראשון 19 באפריל, לאחר חג הפסח.

מההערכות המקצועיות והמודלים של העלייה בשיעור הנדבקים עלה חשש כי הצעדים שנעשו עד כה לא יצליחו למנוע התפרצות של ממש, כך לדברי הגורם. השבועיים הללו נבחרו בשל חג הפסח, שבו רוב המשק משותק בכל מקרה והנזק היחסי קטן. לפי גורמי הרפואה, תקופת הסגר מלא בת שבועיים עשויה לשטח את עקומת ההדבקה, ולאפשר התארגנות מחדש.

אמנם ההגבלות לאיסור יציאה מהבית ל-100 מטרים נכנסו לתוקף רק ביום רביעי בשעות הערב, אך שרי הממשלה הונחו כבר אמש להיערך להסגר כללי בקרוב. השרים תודרכו והונחו לפעול כדי לוודא שהמשרדים שעליהם הם אמונים מוכנים לתרחיש, שכן ייתכן שהוא ייצא לפועל זמן קצר לאחר מכן. כך על פי הדיווח.

במסיבת העיתונאים האחרונה שכינס נתניהו, הוא הזהיר את אזרחי ישראל לקיים את כללי ההגבלות וההנחיות החדשות, והודיע כי "אם לא נראה שינוי מיידי, נודיע על הטלת סגל מלא על אזרחי ישראל".

כעת, נראה כי השינוי שייחלו לו במשרד הבריאות והביטחון לא קרה, ומספרי החולים והנפטרים מזנקים באופן מעורר דאגה, מה שכנראה מחזק שוב את האפשרות של הטלת סגר מלא על מדינת ישראל.

במקביל, מתקיימים גם דיונים כלכליים בנושא התכנית לסיוע כלכלי למשק. ההערכות הם כי ראש הממשלה יעניק סיוע לעצמאים שמתקשים להתפרנס נוכח הקיפאון בעסקים התמשכות המשבר. 

נתניהו יקיים דיון עם שר האוצר משה כחלון על התכנית הכלכלית במסגרת 80 מיליארד שקלים שתגיע בחלקה מתקציב המדינה, וחלק נוסף מקרנות סיוע. חלק יוקדש להגדלת תקציב הבריאות והשאר לסיוע לעסקים קטנים.

הנה עיקר הסיוע לעסקים קטנים: הלוואות מקרנות, הקפאת ארנונה, דחיית תשלומי מעסיקים להפרשות פנסיה של העובדים, דחיית תשלום מקדמות למס הכנסה. כמו כן יבדקו מתן פיצוי ישיר לעסקים בדומה למה שנעשה אחרי מבצעים צבאיים.

עד ההחלטה לגבי הסיוע, הממשלה אישרה היום דמי אבטלה לבני 67 ומעלה עד 4,000 ש"ח לאזרחים שיצאו לחופשה ללא תשלום או שפוטרו. ההחלטה אושרה היום ע״י שרי הממשלה במשאל טלפוני. שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר לאחר ההחלטה: ״צעד משמעותי וחסר תקדים שמבטא את הסיוע המתמשך בעת הזאת לאזרחים הותיקים ובעיקר לאלה מתוכם שנמצאו בשוק התעסוקה גם מעל גיל הפרישה".

 

פסח סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד