ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הבקשה המפתיעה של איטליה מישראל

תקלה: משרד הבריאות שולח אנשים לבידוד על סמך התראות שגויות

הכאוס באיטליה: גורמים בממשלת איטליה פנו למשרד הבריאות הישראלי בבקשה להפעלת אפליקציית "המגן" המתריעה על נדבקים חשודים ומאפשרת למקד בדיקות עבור אותם חולים פוטנציאליים כדי למגר את הנגיף • במקביל: דיווחים מצד אזרחים על זיופים באפליקציה של משרד הבריאות

תקלה: משרד הבריאות שולח אנשים לבידוד על סמך התראות שגויות
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בשל התפשטות נגיף הקורונה באיטליה - בה מספר המתים מהנגיף הוא הגבוה בעולם, ממשלת איטליה פנתה לממשלת ישראל בבקשה להשתמש באפליקציית "המגן" של משרד הבריאות, המנטרת את חולי הקורונה, מתריעה על צורך בבידוד למי שבא בקרבתם, ומאפשרת מתן בדיקות לזקוקים להן. כך פורסם לראשונה ב-ynet.

על פי הדיווח, ממשלת ישראל נעתרה לבקשה והחלה בהתאמת האפליקציה לאיטלקים, כולל המרת השפה, המיקומים ועוד. עם זאת, גורמים במשרד הבריאות אמרו שהם מודאגים מאוד כיוון שרק כמיליון ישראלים הורידו את האפליקציה עד כה. " זה החיסון שלנו כרגע", הם אמרו.

"המגן" הוא יישומון (אפליקציה) שמאפשר זיהוי של מגעים בין חולים מאומתים לבין אנשים שבאו עימם במגע ב-14 ימים שקדמו לאבחון המחלה אצל החולה. האפליקציה הינה אמצעי טכנולוגי שנועד לתת לכל אחד ואחת מאיתנו את היכולת לדעת באופן מהיר ומדויק באם היינו במגע עם אדם שנדבק בנגיף קורונה. כך נוכל לעצור את התפשטות הנגיף ולהגן על הקרובים לנו.

האפליקציה מאפשרת לכם לקבל התרעה (מיקום ושעה) אודות חשיפה שלכם לחולה מאומת. האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים שלכם אך ורק על מכשירכם ומצליבה בין מידע אישי זה לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים כל הזמן, ונשלחים למכשיר שלכם באופן חד צדדי לצרכי הצלבה.

הצלבה בין המסלולים שלכם למסלולים של חולי הקורונה מתבצעת על מכשירכם וככול שיש התאמה בין המסלולים תופנו לקישור למשרד הבריאות שיאפשר לכם לדעת מה הצעדים להמשך ויאפשר לכם לדווח למשרד על בידוד בית.

ניתן להוריד את "המגן" ללא תשלום גם ב-App Store וב-Google Play . לאחר הפעלה ראשונית, ניתן לסגור את האפליקציה בכל רגע שחפצים בכך. האפליקציה, שפותחה בישראל עבור משרד הבריאות, מבוססת על קוד פתוח ועל ערכי הערבות ההדדית.

בתוך כך, משתמשים רבים דיווחו על תקלה באפליקציית "המגן" של משרד הבריאות, המדווחת של שהייה ליד חולה קורונה ומורה על כניסה לבידוד. אחד המשתמשים דיווח כי האפליקציה הורתה לו להכנס לבידוד לאחר ששה ליד חולה קורונה בחדר ניתוח בבית החולים מעייני הישועה, בעוד שבאותו הזמן בכלל נסע בכביש 4, ומעולם לא ביקר בחדר הניתוח באותו בית החולים.

משתמש אחר דיווח כי הוא קיבל התרעה שעליו להכנס לבידוד לאחר ששהה ליד חולה מאומת בישיבה בבני ברק, אך הוא מעולם לא ביקר בה, ובאותו התאריך כלל לא היה בבני ברק.

משתמש נוסף דיווח כי על פי האפליקציה הוא שהה במשך שבועיים ברציפות בחדר כושר בהרצליה אותו הוא כלל לא מכיר. נציין, כי הטעות נובעת ככל הנראה מהקלדה ידנית של הנתונים. כמו כן, באפליקציה ישנה אפשרות לדווח על כניסה לבידוד או על תקלה.

התשובות ממשרד הבריאות אולי לא חד-משמעיות, אבל בגיטהאב - הפלטפורמה לכותבי קוד פתוח, דווקא התקבל הסבר די זריז למחדל. דניס ויטצ'בסקי (גילוי נאות - כתב ynet דיגיטל), קיבל גם הוא התראת שווא על חפיפה בסמוך לחולה קורונה, ופנה אל אנשי הקוד לקבלת הסברים. שם הוסבר לו כי ככל הנראה חלה טעות בהזנת הנתונים, וכי חשוב לזכור שהנתונים המוזנים אל המאגר של אפליקציית המגן מוזנים בצורה ידנית ועל-ידי מתנדבים.

איטליה אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד