כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ככה יעשה

צפו: שוטר סטר לצעיר במרוקו שהפר את הוראות הבידוד

כך מתמודדים בעולם הערבי עם מגיפת הקורונה: במרוקו שוטרים מעניקים סטירות למפרי בידוד, בירדן נרשם מקרה מוות ראשון ובעיראק מתמודדים עם משבר בקבורת המתים מהנגיף

צפו: שוטר סטר לצעיר במרוקו שהפר את הוראות הבידוד
מודדים חום לאזרחים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

כך ייעשה במרוקו למי שמפר את מצב החירום הרפואי שם בגלל הקורונה. סטירה לפנים.

בתוך כך, משרד הבריאות במרוקו מדווח על 11 מקרי מוות חדשים, כך שמספר המתים הכולל לפי שעה הוא 21.

שרי ממשלת ירדן החליטו לתרום את שכרם לחודש זה למען המאבק בקורונה בממלכה. ביממה האחרונה נרשם מקרה מוות ראשון מקורונה בירדן.  מדובר באישה בשנות השמונים לחייה.

בתוך כך, מארגני הפגנות הגדר ברצועת עזה הודיעו על ביטול ההפגנות שתוכננו להיערך ביום שני הקרוב על הגדר לרגל יום האדמה. בהודעה שפורסמה בעזה נקרא הציבור במקום זה להניף דגלי פלסטין, לשרוף את דגלי ישראל ולעמוד דום למשמע הצפירה באותו היום. כך דווח בערוץ הטלגרם 'פלסטינים' של כאן 11.

בעיראק המצב מסובך. מבין מדינות ערב עירק מובילה לפי שעה במקרי התמותה מנגיף קורונה, 36 מקרים. מסתבר אבל שחלק מהמתים טרם נקברו. כך למשל בשכונת אל-כרח' בבגדאד, שם אדם מת מקורונה לפני שבוע, אלא שכאשר באו לקבור אותו באחד מבתי הקברות שם, התקבלה תשובה מפתיעה: כאן הוא לא ייקבר. הסיבה: חשש שהוא יעביר את הקורונה למרות שהוא כבר מת. בני המשפחה שלו ושל עוד מתים מקורונה לא ממש יודעים מה לעשות. במקביל יש מי שמזהיר בעיראק שהצטברות הגופות של קורבנות הקורונה במקררים בבתי החולים היא בעצמה סכנה בריאותית שעלולה להעביר את המחלה הלאה.

בבירה בגדאד קבעו כבר מקום מסוים לקבורתם של חולי קורונה, אזור א-נהרוואן, בפאתי הבירה, אלא שגם שם התושבים מסרבים לאפשר את קבורת החולים. גורמים רפואיים הסבירו להם שהגופות ייקברו בעומק של שישה מטרים ואין שום חשש מהתפשטות הנגיף ועדיין הסוגיה הזו לא נפתרה. ימי הקורונה מזמנים לנו סיפורים בלתי נתפסים כמו זה.

קורונה בידוד ביתי מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד