כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנשים חסרי מצפון

מזעזע: מאות ליוו את הגר"צ שינקר זצ"ל בצפיפות

מזעזע: חוסר התחשבות של אנשים חסרי מצפון שליוו בצפיפות למנוחות את הגאון רבי צבי שינקר זצ"ל ראש ישיבת 'בית דוד' ומרבני הפלג הירושלמי - שנפטר בשבת לאחר מחלה תוך כדי מגיפה משתוללת • צפו בתיעוד 

מזעזע: מאות ליוו את הגר"צ שינקר זצ"ל בצפיפות
הלווית הגר"צ שינקר זצ"ל צילום: מוטי גרין

חוסר התחשבות מזעזע אתמול (מוצאי שבת) במהלך מסע הלוויית הגאון רבי צבי שינקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית דוד' ומגדולי רבני 'הפלג הירושלמי' של בני תורה, זאת לאחר שמאות הלכו אחר מיטתו צפופים ברחובות עיר התורה והחסידות בני ברק. 

על פי צוואתו לא נאמרו הספדים, כך שרק דברי חיזוק קצרים נאמרו בחצר הישיבה ברחוב בן זכאי בבני ברק, משם יצא מסע הלוויה לאחר חצות לילה לבית החיים ויז'ניץ. 

(מסע הלוויה בבני ברק. צילומים: מוטי גרין) 

על פי הוראות המשטרה לא נכתב במודעות היכן יקברו את הגר"צ זצ"ל, בבית החיים פוניבז' או בויז'ניץ, בכדי שלא יגיעו למקום הרבה אנשים, אך לאורך מסע הלוויה לא נשמרו ההוראות של משרד הבריאות. 

על פי עדויות מהשטח, המשטרה שהסתובבה בלוויה לא עשתה כלום, לא חילקה דוחו"ת ולא עיכבה אף אחד. אחד הנוכחים במקום אמר ל'בחדרי חרדים', "באופן טבעי היו אמורים להיות שם אלפים רבים, והיו רק כמה מאות זה גם נס גדול, אך הם גם לא שמרו ומי יודע מה יקרה פה עכשיו". 

בארגון זק"א ת"א, שאמבולנס שלהם לקח את המיטה, הוציאו הודעה כי הם פועלים ללא לאות בתיאום משרד הבריאות והולכים יד ביד עם משטרת ישראל להטמעת הוראות הזהירות בקרב המגזר החרדי.

גם באירוע זה נעתר הארגון לבקשת המשפחה להעברת הנפטר לטהרה ולקבורה. זאת לאחר תיאום עם משטרת ישראל והתחייבויות של המשפחה ומארגני ההלוויה. במהלך ההלוויה הופרו הסיכומים ללא שליטה מצד צוות האמבולנס, כאשר הוקף במאות מלווים ואף ביקש את עזרת המשטרה בחילוצו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: מרבית אזרחי ישראל על כל גווניהם, כולל במגזר החרדי, הפנימו את ההנחיות ונשמעים אליהן. באשר להלוויה שנערכה הלילה בבני ברק, נציין כי הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב.

נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום. גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים.

הרב צבי שינקר ישיבת בית דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד