ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"כולם מתקשרים לבקש עצה": אלו הסיבות לסיום 'משבר טלז סטון'

ראש מועצת קרית יערים: ראשי ערים מכל הארץ התקשרו אלינו כדי לקבל עצות. המספרים בכל הארץ עולים ואצלנו ברוך השם יורדים הודות לציבור שנשמע להנחיות

"כולם מתקשרים לבקש עצה": אלו הסיבות לסיום 'משבר טלז סטון'
טלז סטון צילום: יח"צ

כבר ארבעה ימים לא קיבל ראש מועצת קרית יערים הרב יצחק רביץ טלפון ממשרד הבריאות עם מסלול של נדבק נוסף, הבוקר הוא אומר כי ההחלטות שהתקבלו הוכיחו את עצמן, "לפני שבועיים היינו במצב אחר לחלוטין, הטלפון שלי קרס, עוד חולה ועוד חולה ועוד שניים, ועוד משפחה, הייתה מחשבה רצינית להטיל פה מעין עוצר על היישוב, אבל בלמתי את הניסיון הזה. הסברתי למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות ובפיקוד העורף כי התושבים שלנו ישמעו להנחיות של משרד הבריאות" בפועל אומר הרב רביץ לא רק שהתושבים נשמעו להנחיות אלא הם הקדימו את מדינת ישראל צעד אחד קדימה, "מה שאנחנו רואים היום הוא תוצאה של הקשבה להנחיות, בכל הערים בארץ המגפה הזו תופסת תאוצה והמספרים עולים, אבל בקרית יערים אנחנו כאמור סופרים כבר יום רביעי ללא נדבק נוסף ומתפללים לבורא עולם שכך ימשיך".

אברהם מישקובסקי יועצו הבכיר של ראש המועצה מספר, כי  מדהים לראות שבקרית יערים אנשים נשארו בבתים עוד הרבה לפני שהממשלה הכריזה על עיצומים כאלה או אחרים  ובסיעתא דשמיא רואים האטה משמעותית בקצב ההדבקות בישוב "העזרה המשמעותית שהמועצה נותנת הן בהנגשת המידע לתושבים, והן בהזמנות ומתנדבים רבים בכל דבר שאפשר על מנת שהתושבים יוכלו להשאר בבתים, הן הודות לפעילותו הנמרצת של ראש המועצה, מהרגע הראשון שנודע על חולים שבקרו בישוב, אנו תפילה כי בעזה"י כשאנשים ימשכו לשמור על הכללים בכל הארץ נראה האטה משמעותית עד לעצירה מוחלטת של המגיפה בחסדי שמים"

הרב רביץ מציין כי ראשי ערים מכל הארץ התקשרו אליו בימים האחרונים כדי לקבל עצות "אמרתי להם כלל פשוט, אתם חייבים לקבל החלטות לא פופולאריות, אין מה לעשות. זה לא פופולארי לסגור את המכולת היחידה ביישוב ולהעביר אותה למצב של משלוחים, זה לא פופלארי לסגור את הפארקים הציבוריים עוד לפני שמשרד הבריאות הורה על כך באופן מעשי. אבל אנחנו קיבלנו את ההחלטות הללו ואנחנו רואים כאמור היום את התוצאות" 

אתמול ולאחר עבודת הכנה של שלושה ימים הוקם ביישוב ובמהירות הבזק סופר עם אלפי מצרכי מזון לרווחת התושבים ביישוב, הרב רביץ מסביר כי מדובר ביוזמה שאם לא הייתה מגיעה לעולם מסכת ההדבקות ביישוב הייתה עלולה לחזור על עצמה "בכל היישוב שלנו יש מכולת אחת, לקחנו החלטה שאנחנו בונים תוך 48 שעות סופר למהדרין נוסף רק לימי החירום, ובאמת גייסנו יזם מירושלים שהרים את הפרוייקט המורכב הזה. קיבלנו אישורים מכל הגורמים תוך שעות בודדות, מה שבדרך כלל לוקח חודשים ארוכים הצלחנו לקבל בתוך כמה שעות. זה סופר שיהיה פתוח 24 שעות כל השבוע למעט שבת וחג. כך בעצם אנחנו מונעים התקהלות במכולת היחידה ביישוב, זה אחד הצעדים שלנו להלחם בקורונה מצד אחד ולהקל על התושבים מהצד השני" 

המשימה המרכזית עכשיו אומר הרב רביץ היא להמשיך במגמה "חשוב מאוד מאוד שאנשים ימשיכו לשמור על חייהם ויישארו בבית, אף אחד לא יודע כמה זמן זה יקח. זה לא תלוי בנו אלא בריבונו של עולם. אבל כן תלוי בנו אם אנחנו נשמע להנחיות של משרד הבריאות או לא, ואם חפצי חיים אנחנו אז ההנחיות הללו יצילו את כולנו"

לסיום אומר רביץ כי אחד מילדיו אמר לו אמש כי אם אביהם ח"ו ידבק בקורונה הם לא יצטרכו להכנס לבידוד "הוא אומר לי שבשבועיים האחרונים לא ראיתי אותם יותר מ-25 דקות רצוף, והוא צודק, העבודה מסביב לשעון ואף פעם לא נגמרת. אני מאחל לכל בית ישראל בריאות שלמה ושנחזור בעזרת השם למסלול השגרתי של פיתוח, יצירה, ובנייה לטובת התושבים"

טלז סטון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד