י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בבני ברק יישמעו להוראות רבני העיר"

פרסום ראשון | חכם שלום הורה: “להתפלל במניין על פי ההוראות"

מגיפת הקורונה המשתוללת: שעות לאחר פסקו החריף של הגר"ח קנייבסקי נגד תפילה במנין, גם לא ברחובה של עיר, ל'בחדרי חרדים' נודע כי נשיא המועצת הגר"ש כהן מורה לשואליו להמשיך להתפלל בשטח פתוח בהתאם להוראות משרד הבריאות, לתושבי ב"ב הורה להתפלל ביחידות

פרסום ראשון | חכם שלום הורה: “להתפלל במניין על פי ההוראות"
חכם שלום כהן בתפילה צילום: יעקב כהן

סוגיית התפילות במניין בימים אלו שבתי הכנסת סגורים, עלה על שולחנם של גדולי הדור ומנהיגי הקהילות, נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שנשאל בדבר, מורה שלא לבטל מניין ואפשר לקיים בחוץ על פי הוראות משרד הבריאות. 

כך גם חכם שלום כהן עצמו מתפלל במניין שלוש תפילות ביום בחצר ביתו במרווחים בין אדם לאדם שני מטר. 

כזכור, בצהריים הורה שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרבני בני ברק כי אסור בעיר בני ברק להתפלל במניין בזמן הזה וכל אחד יתפלל ביחידות בביתו, ההוראה הזו נאמרה לתושבי העיר בני ברק ולא לשאר ערי הארץ וזאת לנוכח התפשטות הנגיף בעיר התורה והחסידות בצורה חריפה.

מאידך מביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מסרו כי ההוראה שלא לקיים מניינים היא בכל הארץ ולא רק בבני ברק וכי ראש הישיבה עצמו כבר מיום חמישי מתפלל ללא מניין. 

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם אחד מנאמני ביתו של חכם שלום כהן כדי להבין מה עומד מאחורי הפסיקה הברורה והחדה כי יש להמשיך לקיים הלאה תפילה במנין, בבני ברק ובכל הארץ.

לדברי המקורב, חכם שלום תמה מדוע כשהבנקים והמרכולים ובתי המרקחת לא נסגרים, ואנשים לוקחים את הסיכון והולכים למקומות אלו, ושומרים על הנחיות הרופאים, שם אף אחד לא בא וסוגר ומצהיר לא ללכת לשם, ואילו בתפילה במניין שהיא חובה מעיקר ההלכה, ויש לפי הוראות הרפואה כיצד להתפלל במניין, מדוע כאן יש לסגור לגמרי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בבתי הכנסת בבני ברק הכריזו הערב (ראשון) בשמו של חכם שלום, כי המניינים ימשיכו כרגיל, ועל פי הוראות משרד הבריאות. כך למשל בבית הכנסת 'טטרושווילי' שבבני ברק, הרב אף הודיע לכולם כי את ההוראה קיבל מחכם שלום בעצמו, בשיחת טלפון.

אולם לאחר פרסום ההוראה ב'בחדרי חרדים', פנו אל ראש הישיבה מבתי הרבנים בבני ברק ועדכנו אותו כי תושבים רבים לא שומרים על ההוראות, על כן הורה חכם שלום כי על תושבי בני ברק להתפלל ביחידות בבתיהם ולהישמע להוראת רבני העיר. לעומת זאת המתגוררים בשאר הערים יכולים להמשיך לקיים מניינים בשטחים פתוחים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

חכם שלום כהן קורונה תפילה מניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד