י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יביא לפיתרון?

החל מבצע איסוף פלזמות מדמם של מחלימי הקורונה

החל מבצע איסוף "פלזמות" מדמם של מחלימים מהקורונה, במטרה להזריק אותן לחולים קשים |על פי דיווחים שהגיעו מסין, אלפי חולים החלימו מהקורונה לאחר שהזריקו להם פלזמות מדמם של המחלימים

החל מבצע איסוף פלזמות מדמם של מחלימי הקורונה
זריקה צילום: unsplash

במד"א החלו במבצע איסוף "פלזמות" מדמם של מחלימים מהקורונה, במטרה להזריק אותן לחולים קשים. הרעיון שעומד מאחורי זה הוא שהמחלימים כבר פיתחו נוגדן שנמצא אצלם בדם, וזה עשוי לרפא את המחלה מהחולים הקשים. כך דווח בחדשות 12. נציין, שעל פי דיווחים שהגיעו מסין, אלפי חולים החלימו מהקורונה לאחר שהזריקו להם פלזמות מדמם של המחלימים.

פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם של מגן דוד אדום, הסבירה בראיון לחדשות 12 על המבצע של מד"א: "במערכות הביולוגיות, כאשר אנחנו נחשפים לנגיפים או לחיידקים, מערכת החיסון שלנו מגיבה על ידי זה שהיא יוצרת חלבונים שנקראים נוגדנים. החלבונים האלה נמצאים בפלזמה של כל אחד מאיתנו אחרי חשיפה לנגיף הקורונה.

אנחנו רוצים לקחת את אלה שהחלימו מקורונה והוגדרו כבריאים, ולבקש מהם להגיע לשירותי הדם של מד"א 14 יום לאחר שהבריאו, ולתרום לנו את נוזל הפלזמה שבו מרוכזים הנוגדנים האלה".

כיצד בדיוק זה עובד? פשוט מאוד: "מחברים את התורם למכונה שתוציא ממנו אך ורק פלזמה ללא שאר המרכיבים בדם ואותה אנחנו אוספים. היתרון הוא שאפשר לקחת נפח הרבה יותר גדול -  כמעט חצי ליטר של פלזמה בלבד".

פרופ' שנער הדגישה: "אנחנו מבקשים מכל מי שהוכרז כבריא, ונשלל לאחר שתי בדיקות כחולה בקוביד 19 וחלפו 14 יום לפחות מהיום שהוא הוכרז כבריא - להתקשר אלינו, נקבע לו תור וכך נוכל לאסוף מנות פלזמה".   

קורונה מגן דוד אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד