י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רבני הפלג הצטרפו

פרסום ראשון | מנהיג הפלג הירושלמי; תפילה במנין מותרת - לפי ההוראות

במכתב מיוחד שיתפרסם מחר בעיתון הפלס של הפלג הירושלמי, יופיעו הנחיות בנוגע למצב הקשה השורר בעולם מנגיף הקורונה, ועל החובה להישמע להוראות הרופאים ומערכת משרד הבריאות • למכתבו של מנהיג הפלג יצטרפו שמונה רבנים נוספים בפלג הירושלמי במכתב שיפרסמו 

פרסום ראשון | מנהיג הפלג הירושלמי; תפילה במנין מותרת - לפי ההוראות
הרב אשר דויטש צילום: יעקב נחומי \ פלאש 90

פרסום ראשון: מנהיג הפלג הירושלמי הגר"א דויטש מפרסם מחר בעיתון הפלס מכתב מיוחד על חומרת המצב, ועל החובה להישמר ולהיזהר בכל הוראות משרד הבריאות. במכתבו כותב הגר"א דויטש, כי חובה גמורה להישמע להוראות הרופאים וכי הדבר פשוט.

הגר"א דויטש פוסק כי יש להמשיך להתפלל במנין, אך לפי ההוראות, במרחק 2 מטר ובמקום מאוורר. הרב הוסיף להזהיר לא להביא ילדים לבית הכנסת כי אין אפשרות שלא יתערבו בציבור. וכי על הגבאים מוטלת חובה לשמירת הוראות הרופאים. 

בנוסף, רבני הפלג הירושלמי יוצאים בקריאה לציבור במכתב מיוחד שיתפרסם גם הוא מחר בעיתון הפלס של הפלג הירושלמי.

לשן מכתבם: "בהיות ומגיפה באה בעולם, וכל יום פחדו מרובה משל חברו רח"ל. וכבר כמה וכמה מאחב"י מתו ל"ע ה"י בארץ ובעולם, וכמה מטובי עמך בית ישראל בכל אתר ואתר שוכבים על ערש דווי ומתפללים כולנו לישועתם ולרפואתם ומצווים אנו בשמירה וזהירות כפולה ומכופלת שלא לבוא במגע כלל עם אחרים בכל שעות היום כולל בזמני התפילה והלימוד".

"ומן הדין פשיטא שכל ירא ד' חייב להישמר מאד ולהוסיף זהירות על המתחייב, ללא יוצא מן הכלל. וחלילה אם אינו עושה כן ונשמר ככל יכולתו בכל כללי ההיגיינה וההרחקות, מלבד שהוא מפקיר נפשו ועובר על "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הרי הוא גם בחשש להיות פוגע בנפשות אחרים ח"ו ובעיקר אלו המבוגרים והחולים. וחלילה להיכשל בחשש אחד מג' החמורות".

"על כן הננו שבים וקוראים לכל מי אשר בשם ישראל יכונה, לעשות כל שביכולתו, ולהזהיר הגדולים על הקטנים להישמר מאד ולהחמיר בזה ולהיזהר בזה כמה שיותר, כדי לא לגרום רע לעצמו וכ"ש לאחרים.
וכל זה מוסיף על העיקר, חובת השעה מן התורה לשוב אל ד' בעת צרה, להתפלל מקירות הלב לזעוק ולהריע על צרת הכלל והפרט, בעת צרה רוחנית וגשמית כאחד, עדי יגולו רחמיו המרובים על עמו ונחלתו, ונזכה עוד בשנה זו לחוג את חג המצות בדיצות, ולאכול מן הזבחים ומן הפסחים". ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.

קורונה הרב אשר דויטש הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד