י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ויתרו גם על דרישה לשם כותרת"

דרעי, ליצמן, הגיע הזמן לעזוב את הבריאות והפנים - קחו אחריות

אחרי שלוש מערכות בחירות, כשמסתמנת יציאה מהסאגה, גוברים הקולות במגזר הקוראים לנציגי המפלגות בכנסת - לוותר על התיקים בהם טיפלו עד עתה, כמו בריאות ופנים, ולהתחיל לטפל בבעיות הבוערות והחשובות למגזר • "המאמי הלאומי והמבוגר האחראי" נדרשים לסדר יום חדש

דרעי, ליצמן, הגיע הזמן לעזוב את הבריאות והפנים - קחו אחריות
דרעי וליצמן בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לו לא היינו אחרי מערכת בחירות שלישית, היינו בוודאי פותחים ומזכירים לכם את הזליגה הגוברת מהמפלגות החרדיות דווקא בריכוזים החרדים, את הזעם כלפי הנציגים שלנו בכנסת, ואת הטענות הנשמעות שוב ושוב - ״הם לא עוזרים לי״, אבל תודה לא-ל לעת עתה זה מיותר, כולנו זוכרים את הקולות שנשמעו אתמול ושלשום מהשכנים והאחים שלנו.

הקולות שנשמעים שוב ושוב מגיעים בין היתר בעקבות הקשיים שסובלים דווקא בריכוזים החרדים, בעיות שלא הבשילו לכדי פתרון. בראש סדר העדיפות היינו מציבים היום דווקא את נושאי מצוקת הדיור החרדי ואת הסאגה הנמשכת בכל העניין של תחבורה ציבורית ובהנגשתה עבור הציבור החרדי.

נושא הדיור החרדי שנעסוק בו בפרק הזה הוא נושא כאוב שמוכר היטב לנציגנו בכנסת, בכל ערב (גם בימי משבר הקורונה) עשרות זוגות חרדים מתייצבים מתחת החופה ומקימים בית בישראל ומשם הם מתנגשים היישר למצוקה, הדירה הראשונה במחסן - ואז המאבק העיקש בדרך לרכישת דירה.

העובדה שיותר ויותר חרדים לא מצליחים לרכוש דירה ולבסס את חייהם בסבירות הדעת, עלתה כמה וכמה פעמים על שולחנם של חברי הכנסת, וועדות הוקמו, דיונים התכנסו, הסכמים נחתמו, יוזמות בישרו והתחייבויות שוגרו לכל עבר - אך פתרונות בשטח איין.

היה מצופה ולו מנציגינו בכנסת לעורר קול זעקה, אך הם בוודאי יסבירו לנו בטוב דעת כי הממשלה והכנסת לא תיפקדו כבר זה למעלה משנה, אך כעת עם הגיע עת הרכבת הממשלה מנציגנו ראשי הסיעות ומנהלי המו״מ, לפעול ולהתעקש. אך קולם כעת נדם, ואפילו על דרישה לשם כותרת הם ויתרו הפעם.

הדרישה לתיק הבינוי השיכון או חלקים ממנו, לא עלתה בסדרת הדרישות החרדית. ולמרות שהמשרד יכול לעשות מהפכה לכל זוג צעיר, הוא לא נמצא כלל בסדר העדיפות החרדית. הכיסאות הנוחים במשרדי הבריאות, חינוך או פנים - עדיפים יותר מהמשרד בו יאלץ השר רח״ל לעבוד קשה ולהשיג פתרון למצוקה הכואבת.

כן, גם אנחנו מבינים את ההסבר שוועדת הכספים והמשרד לשירותי דת נחוץ לציבור הדתי חרדי בישראל, אבל לא נצליח להבין מדוע מתעקשים דרעי וליצמן לחזור לכיסאות המרופדים במשרד הפנים או במשרד הבריאות שפחות נוגעים לחיי היום יום של הציבור שלנו.

ראשי המפלגות והנציגים שקוראים שורות אלה בוודאי יסבירו לעצמם וינסו להסביר גם לנו שמשרדי הממשלה כולם - בדרך לקיצוץ רוחבי כך שאין טעם לקחת משרד שהסיכוי לפתרון למצוקה הוא אפסי, אך ההסבר הזה לא יתקבל שכן למרות זאת, הם צריכים להמשיך ולדאוג לנו. ליצמן יכול וצריך להתקדם ולהפוך את השיכון לסיפור הצלחה.

דרעי כן פעל והצליח להביא להישג חרדי שהצליח להחזיר את אגף ׳מנהל תכנון׳ למשרד הפנים בראשותו, אך עדיין זה נראה כמו חצי פתרון. החרדים חייבים להתנפל על כל אגפי השיכון והבינוי ולהביא אחת ולתמיד פתרון למצוקה שמוטטה והרסה משפחות רבות במגזר.

אז נסכם בקריאה: דווקא בגלל המעמד הכביר של דרעי בממשלה שבפתח; ׳המבוגר האחראי׳ הוא מכונה, ודווקא בגלל ההפיכה שעשה ליצמן בבריאות; ׳המאמי הלאומי׳, הגיע הזמן להתקדם ליעד הבא. תעשו מהפיכה ותביאו בשורה למבקשי קורת הגג החרדיים.

יעקב ליצמן מצוקת הדיור החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד