כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ההדלפה חשפה

טראמפ תכנן מתקפה נגד המיליציות הפרו איראניות

הניו יורק טיימס מדווח, כי בממשל טראמפ החלו בהכנות לקראת פעולה משמעותית נגד המיליציות הפרו איראניות בעקבות הפגיעה שלהם בחיילים אמריקניים 

טראמפ תכנן מתקפה נגד המיליציות הפרו איראניות
ישיבת ממשלת עיראק בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

הדלפה לניו יורק טיימס חשפה כי ממשל טראמפ והפנטגון החלו בהכנות לקראת פעולה משמעותית נגד המיליציות הפרו איראניות.

הזירה שמסתמנת כזירה החמה של התקופה הקרובה היא עיראק שמתמודדת עם שלל בעיות ואתגרים כולל הקורונה. היא מובילה את מספר מקרי התמותה מהנגיף בקרב מדינות ערב, אבל טרודה בכאבי ראש אחרים שלא קשורים לקורונה. שניים מרכזיים הם חוסר היכולת להקים ממשלה חדשה. מאז סוף חודש נובמבר עאדל עבד אל-מהדי משמש כראש ממשלת מעבר אחרי התפטרותו בשל המחאה האדירה נגד השלטון. את הדברים הללו מפרסם רעי קייס בהרחבה כתב לענייני ערבים בכאן 11.

הסיעות הפוליטיות בעיראק לא מצליחות לגבש מועמד אחד מוסכם שיקבל תמיכה גם מהשיעים, גם מהסונים וגם מהכורדים וכמובן שגם איראן בוחשת כדי שיהיה מועמד נוח בעבורה. אבל זה כך נראה הופך למשני לנוכח הקאמבק המסתמן של ההתכתשות בין ארצות הברית לבין המיליציות הפרו איראניות.

בזמן שהעולם היה עסוק בקורונה גברו המתקפות על יעדים שמזוהים עם ארצות הברית בעיראק ובראשן בסיס א-תאג'י, עשרות ק"מ צפונית לבגדאד וגם השגרירות האמריקנית באזור הירוק המאובטח בבגדאד.

באחת ההתקפות על בסיס א-תאג'י נהרגו שני חיילים אמריקנים וחייל בריטי. למחרת התרחשה מתקפה משמעותית של ארצות הברית על בסיסים של גדודי חיזבאללה העיראקי ברחבי המדינה ממש בעומק העיראקי. ארצות הברית על פניו ממשיכה נכון לכתיבת שורות אלה במדיניות התגובה על הרג חיילים אמריקנים בעיראק. נזכיר כי אותה מדיניות הביאה בתחילת השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה אחרי שעובד קבלן אמריקני נהרג במתקפת רקטות על בסיס K1 בעיר כירכוכ בצפון המדינה.

להמשך הכתבה 

דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד