י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בגלל זה מגיע הקורונה"

השוטר חובש הכיפה שאוכף את ונשמרתם: הדו"ח לא על לימוד תורה

היו מתושבי בני ברק שהתחכמו ושהו הלילה בבתי כנסת, חלקם למדו בקול רם ובמרחק בטוח, אך נקנסו על עצם הפרת איסור ההתקהלות של יותר משני אנשים • הלומד שהתפלסף עם השוטר והחרדית שגערה בשוטרים: "כמה אפשר להיות בבית?" • כתב 'בחדרי חרדים' התלווה ותיעד

השוטר חובש הכיפה שאוכף את ונשמרתם: הדו"ח לא על לימוד תורה
אכיפת משטרה בבני ברק צילום: אלי שלזינגר

גם במהלך הלילה (רביעי) פעלו פקחי עיריית בני ברק יחד עם שוטרים על מנת לאכוף את צו בריאות העם, ביקרו בבתי כנסת שרובם היו שוממים, גם כאלו שהאור נותר דולק. אולם במספר מקרים בודדים איתרו אנשים מתקהלים בבתי כנסת.

בבית כנסת ברחוב רש"י בבני ברק, אותרו מספר צעירים שוהים יחד בחדר צדדי של בית הכנסת, וכל אחד מהם קיבל דו"ח. עם סיום מתן הקנסות, קיבלו דיווח על בית כנסת פעיל ברחוב הרב עוזיאל בעיר, ואלה יצאו לכתובת הבאה.

כתב 'בחדרי חרדים' עקב אחר השוטרים, ובהיכל בית הכנסת ישבו מספר אנשים - תוך שהם שומרים על מרחק של שני מטר האחד מרעהו. "כמו שר' חיים אומר לא להתפלל במניין, הוא גם אוסר את המכשירים האלה" אמר אחד הלומדים, תוך שהוא מסתיר את פניו.

לדבריו, בגלל המכשיר החכם בו תיעדנו את פעילות השוטרים הנגיף תקף. "בגלל זה מגיע הקורונה. מה אתה מכניס את המכשיר לבית הבית מדרש? זה יהרג ואל יעבור, קח סכין מהמטבח תקע בעצמך".

מתברר, כי הצעיר אינו מתייצב לצה"ל והוא דרוש לחקירה. לאחר שקיבל דו"ח, עזב את המקום. אדם נוסף שלמד במקום, שאל את השוטר, חובש הכיפה, האם הוא מקבל דו"ח על שלמד. "אתה לא מקבל דו"ח על שאתה לומד תורה, אלא על זה שאתה לא שומר על החברים שלך. יש צו בריאות העם ויש הוראה של רבנים שלא להיות במקום אחד מעל שני אנשים שלא גרים באותו בית - זה לא על לימוד תורה, אנחנו לא שם".

השוטר הבהיר לצעיר, "אין כאן משהו אישי. אתה נמצא במצב שאתה מסכן את בריאות העם. מה שמשרד הבריאות מוציא, גם ר' חיים (קנייבסקי) הוציא, וגם כל החסידים יודעים שמבחינת האדמו"רים גם הם אומרים את זה, אין כאן משחקים. זה לא רק ונשמרתם, זה כל ישראל ערבים זה לזה".

תוך כדי פעילות השוטרים, ניגשה לאחר מהם חרדית, ואמרה לשוטר "מה אתה רוצה מהם? הצעירים האלה משתעממים, כמה אפשר להיות בבית?". השוטר הסביר לה שלא הוא קובע, ויש חוקים. "הבן שלי כבר שבוע וחצי בבית, אין לו טלפון חכם, אין לו מחשב ולא טלוויזיה. תתחשבו בהם" והמשיכה בדרכה.

עם זאת, לא כולם קיבלו דו"חות והפקחים התחשבו. באחד המקרים היה זה צעיר כבן 18, שאמר ששמר על מרחק שני מטר מהחברותא. לאחר ששמע מהפקחים על ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, אמר שאינו קורא עיתונים ולא שומע רדיו, כך גם לא ראה במודעות הרחוב על האיסור לשהות בבתי הכנסת ובמרחק העולה על 100 מטר ממקום המגורים. הפקחים התחשבו בו ושחררו אותו לביתו, תוך שהוא מתחייב לשמור על התקנות העדכניות.

 

אכיפת המשטרה קורונה צו בריאות העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד