י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין יוצא ואין בא"

הגבלות והנחיות חדשות | הממשלה החליטה: סגר על העיר בני ברק

אחרי ימים של התלבטויות ודיונים קדחתניים, שרי הממשלה אישרו הערב הטלת סגר על הכניסות והיציאות בבני ברק | ההחלטה תקיפה לשבוע הקרוב עם אופציה להארכה עד 21 ימים | כן התקבלו הנחיות והחלטות נוספות לגבי שבים מחו"ל והוקמה ועדת שרים מיוחדת לעניין הקורונה

הגבלות והנחיות חדשות | הממשלה החליטה: סגר על העיר בני ברק
מחסום משטרתי לבדיקת רכבים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממשלה קיימה הערב (חמישי) ישיבת ממשלה טלפונית במסגרתה אישרה את ההחלטות הבאות:

• תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה).

הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

תנתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור.

המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

• תקנות שעת חירום (אזור מוגבל).

הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ"אזורים מוגבלים".

הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש"ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

• קביעת העיר בני ברק כאזור מוגבל לפי תקנות שעת חירום.

בהתאם לתקנות שעת החירום אותם אישרה הערב הממשלה, הוחלט להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

• הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ'אזור מוגבל' במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

בהרכב הוועדה שדנה ומחליטה בנושא הקורונה חברים: ראש הממשלה כיושב ראש הוועדה, שר הפנים משמש גם כממלא מקום. השר לביטחון פנים, שר הבריאות, שר הביטחון ושר האוצר.

מהי המשמעות לגבי בני ברק?

ההכרזה על אזור מוגבל היא ל-7 ימים, והממשלה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של 5 ימים בכל פעם, עד ל-21 יום בסך הכול. באישור הוועדה לענייני קורונה, הממשלה תורשה להאריך את המצב באזור לתקופות נוספות.

הכרזת הממשלה מגבילה את התנועה בתוך העיר, וקובעת כי אדם המתגורר באזור המוגבל לא יוכל לצאת ממנו, אלא לצורך קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל או הליך משפטי שמחייב את נוכחותו של אותו אדם. עוד מוחרגים מההגבלה חיילים, או אנשי צוות רפואי שיוצאים במסגרת תפקידם. בנוסף לכך, יורשו אנשים לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה ולצורך העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור.

לאזור המוגבל גם לא ניתן להיכנס, למעט אנשים המתגוררים באזור, או במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידו, עובדי רפואה באישור משרד הבריאות, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה שהוגדרו חיוניים, עיתונאים וכן תותר כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

עם זאת יצוין כי לא מדובר ב'עוצר' כי אם ב'סגר', כלומר ההגבלה לא כוללת את תוך העיר, שם חלים הכללים הרגילים וההגבלות הקבועות של משרד הבריאות, יציאה עד 100 מטר מהבית לצורך חיוני בלבד.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד