ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חבל כל דאבדין

המחנך מחב"ד שלימד במסירות נפטר מהקורונה

הוא ככל הנראה הנפטר החרדי הראשון מקורונה בארץ - הרב החסיד רבי זאב גרינוולד ז"ל, המלמד מתלמוד תורה 'תורת אמת' חב"ד נפטר בגיל 84

המחנך מחב"ד שלימד במסירות נפטר מהקורונה
הרב זאב גרינוולד ז"ל צילום: שעי

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, נפטר הרב החסיד רבי זאב גרינוולד ז"ל, מחנך בתלמוד תורה 'תורת אמת' בשיכון חב"ד בירושלים נפטר מנגיף הקורונה בגיל 84 בפטירתו.

הוא נולד בירושלים בט' טבת תרצ"ו, לאביו רבי חיים יוסף שלמה ז"ל ולאמו מרת חיה פרקא ע"ה.

אביו היה בין אלו שזכו לקבל את פני האדמו"ר הריי"צ זצ"ל בעת שהגיע לביקור בארץ. האבא ביקש ברכה על חינוך ילדיו ואכן זכה לראות בניו ממשיכים בדרכו דרך התורה והמסורה.

בצעירותו למד בישיבת תורת אמת המקומית, ולאחר כמה שנים לימד בתלמוד תורה 'תורת אמת' בירושלים, שם היה למחנך מפורסם. 

אחד התלמידים שלמד בתלמוד תורה תורת אמת שיכון חב"ד ירושלים, נפרד ממנו במילים שכתב: "לא אשכח: בחודש אייר תשס"א של אותה שנה, באחד הימים היו שיטפונות וגשמים עזים, משהו מאוד נדיר בחודש אייר. הכבישים היו מלאים, רכבים נתקעו. איכשהו הגעתי לחיידר עם אוטובוס. החיידר היה מוצף במים, כמה סנטימיטר, כל הכיתות היו מוצפות במים. מארונות החשמל נשפכו כמויות של מים".

עוד סיפר התלמיד: "נכנסנו לכיתה עם רגליים רטובות לגמרי, הרב גרינוולד יושב שם עם ספר תהילים. עם רגלים בתוך המים, מחכה כרגיל לתלמידים עם חיוך גדול. איני זוכר האם חזרנו הביתה, או האם איכשהו נרגעו הרוחות וחזרנו לשגרה חצי נורמלית של לימודים באותו יום. אני רק זוכר מה זה מלמד חסידי ועקבי, ירא שמיים בתכלית! חבל על דאבדין", סיכם. 

הוא הותיר אחריו צאצאים רבים, רעייתו טובה שתחי' ובניו ובנותיו: ר' יצחק גרינוולד, הגב' מרים ברנשטיין, הגב' מלכה הר זהב, ר' שמואל גרינולד, הגב' עדינה הולנדר, ר' שמעון גרינולד, ר' משה גרינולד והגב' פייגא וינברג. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קורונה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד