י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הציל רבים מרדת שחת

אבל כבד: הדיין, רב הכשרות ונשיא הישיבה נפטר מנגיף הקורונה

עולם הרבנות ומערך הכשרות מתעטף באבל עם היוודע דבר הסתלקותו לשמי רום של הגה"צ רבי אשר יעקב ווסטהיים זצ"ל, מי שהיה מוכר בכל קצוות תבל כנותן הכשרות של 'איגוד הרבנים מנצ'סטר', אולם לצד זאת כיהן כדיין וכראש ישיבה שהצילה המונים מרדת שחת • מי יתן לנו תמורתו

אבל כבד: הדיין, רב הכשרות ונשיא הישיבה נפטר מנגיף הקורונה
רבי אשר יעקב ווסטהיים זצ"ל צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם: ראש מערכת הכשרות בד"ץ 'איגוד הרבנים' ווסטהיים, הגאון הצדיק רבי אשר יעקב ווסטהיים זצ"ל ממנצ'סטר, המוכר בעולם כראש בד"ץ 'איגוד הרבנים', נפטר מנגיף הקורונה ל"ע והוא בן 71.

הגרא"י זצ"ל אושפז בשנה האחרונה בבית החולים מספר פעמים, אולם בשבוע שעבר התמוטט בביתו, הובהל לבית החולים שם הרופאים נלחמו על חייו, אך נגיף הקורונה הארור הכניע את האיש שהציל מאות מרדת שחת, והקים מערך כשרות חובק עולם.

התמונה האחרונה. הגרא"י וסטהיים זצ"ל בעת חתימה על קול קורא להישמע להוראות משרד הבריאות. צילום: משה כץ, מעסקני מנצ'סטר. 

הרב ווסטהיים, אחד ממומחי הכשרות הנחשבים היום בעולם, יליד מנצ'סטר ותלמידו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון הגדול רבי יצחק יעקב וייס בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל. למרות שהרב וייס נמנה על רבני 'העדה החרדית' בירושלים, שנחשבת למחמירה בנושאי דת, הפסיקה שלו נשענה על מקורות ההלכה כשהוא נוטה לא להחמיר היכן שאין צורך ברור והכרחי בכך.

היה תלמיד חביב של האדמו"ר בעל ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל וכן היה בקשר מיוחד וחסיד נאמן לבנו האדמו"ר מביאלא חבר מועצת גדולי התורה, לפני שנתיים אף שימש כאורח הכבוד בדינר שנערך לטובת המוסדות במעלה החמישה.

הרב ווסטהיים פתח את ישיבת 'עזרת תורה' במנצ'סטר לפני 25 שנה, הישיבה היתה קיימת 10 שנים, בשנים הראשונות היה נשיא הישיבה ודאג לכל תלמידי הישיבה כמו אב לילדיו, הישיבה נפתחה למען אותם בחורים שלא מצאו את מקומם בעולם הישיבות. וכתוצאה מכך ירדו ברוחניות, הישיבה איוותה בשורה למשפחות בבריטניה, היא היתה הישיבה הראשונה מסוגה בממלכה הבריטית, ועד מהרה הגיעו אליה בחורים מכל קצוות תבל.

המכתב עליו חתום גם הגרא"י וסטהיים זצ"ל. צילום: משה כץ

לאחר מספר שנים עזב הרב ווסטהיים את הישיבה בשל עומס יתר. והעביר את ניהולה לרבנים מקומיים, הישיבה נסגרה לאחר 10 שנים, אך הצילה מאות בחורים מרדת שחת.

הסתלקותו לישיבה של מעלה, מותירה חלל גדול בעולם הכשרות שהולך ומאבד את הבקיאים והמוסמכים שבו, כדוגמת הגרמי"ל לנדא זצ"ל רבה של ב"ב שהסתלק לפני כשנה, וגם ראש מערכת הכשרות UK הגר"ג הכהן גברא זצ"ל מארגנטינה, שהלך לעולמו מהנגיף הקטלני.

הרב יעקב אשר ווסטהיים קורונה מנצ'סטר איגוד הרבנים מערכת הכשרות רב הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד