ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בידוד בדירת מסתור

מגיפה: הצדיק רבי דב קוק נדבק בנגיף קורונה

לאחר שהחמיר על עצמו ונכנס לבידוד מרצון עבר הצדיק רבי דב קוק מטבריה בדיקה לגילוי קורונה ונמצא שהרב חולה בנגיף במצב קל. שמו לתפילה: רבי דב בן שושנה

מגיפה: הצדיק רבי דב קוק נדבק בנגיף קורונה
הגר"ד קוק צילום: שוקי לרר

הגאון הצדיק רבי דב קוק מטבריה שנכנס לבידוד בימים האחרונים, התגלה כחיובי לנגיף הקורונה. 

תלמידיו מוסרים כי מגורמים רפואיים המעורים נאמר: כי לכאורה אין מקום לדאגה ושהרב מרגיש מצוין.  ואף הוסיפו "הרב במשך שבוע שהה בבידוד וזה בהחלט משמעותי".

בתחילת השבוע דווח ב'בחדרי חרדים' כי הגה"צ רבי דב קוק החמיר על עצמו ונכנס לבידוד מרצון מה שהוביל לכך הוא, אדם המתפלל בקביעות במניין של הרב שהתגלה אחר כך כחולה.

חשוב לציין שהתפילות נערכו בחצר ובמניין מצומצם שלא עולה על עשרה אנשים וטרם לכניסת הנהלים האוסרים על קיום מניינים לחלוטין ומה גם שאותו מתפלל אף היה רחוק מאוד אך בכל זאת חשש הרב לשלום הציבור והכניס עצמו לבידוד.

בימים האחרונים לאחר כמה ימי בידוד חש הרב שלא בטוב. אמנם, התסמינים הידועים שמאפיינים את הקורונה (שיעול וחום) לא הופיעו, אך מכיוון שהיה בסיס לדבר, הוחלט פה אחד ע"י אנשי המקצוע, שהרב בכל זאת  יעבור את הבדיקה.

הבדיקה בוצעה ע"י אנשי מד"א מתוך "דירת המסתור" שהוקצתה במיוחד עבור הרב לתקופת הבידוד שהרב לקח על עצמו כאמור.

לאחר יממה הגיעו התשובות ובהן הבשורה על כך כי הרב אכן נושא את הנגיף. מצבו של הרב הוגדר כ"קל" ע"י אנשי הרפואה ומשכך הוחלט לאשפז את הרב ב"מסגרת ביתית" כמובן יחד עם מעקב על פי הנהלים.

מיד עם קבלת ההודעה נמסר לשניים מהגבאים כי עליהם להיכנס לבידוד באופן מיידי, וכעת הם שוהים בבידוד במקום מסתור. סביר להניח שלאחר חקירה מקיפה אנשים נוספים יתבקשו להיכנס לבידוד, אך ההנחה אומרת שמדובר במעט מאוד יחסית, בהתחשב בעובדה שהרב שהה בבידוד שבוע קודם.

בשיחה עם גורם בכיר בעיר נאמר: "מה שמרגיע בכל הסיפור הזה, קודם כל שהרב עצמו חש בטוב, ועוד יותר שהרב בודד את עצמו שבוע קודם, ובכך נמנעו עשרות נדבקים שבקלות היו הופכים למאות". 

עוד אמר כי זהו בדיוק "איזהו החכם הרואה את הנולד" הקלאסי. וכולם צריכים ללמוד מכך, ולנהוג בימים אלו, באחריות יתירה".

שמו לתפילה: הרב דב הכהן בן שושנה בתושח"י.

המשפחה מבקשת להודות לכל השואלים בשלומו של הרב, ולכל המתפללים לשלומו. ושיתקיים בהם "אני השם רופאך" "והמתפלל על חברו נענה תחילה".

רבי דב קוק קורונה טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד