י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל כבד

בשבת: הרבנית הישישה מצאנז הלכה לעולמה

הרבנית הישישה חיה נחמה הלברשטאם ע"ה, אלמנת האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל, הלכה לעולמה. אבל כבד בכל ריכוזי חסידות צאנז 

בשבת: הרבנית הישישה מצאנז הלכה לעולמה
הרבי מצאנז קלויזנבורג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת נפטרה הרבנית הישישה והצדקנית מרת חיה נחמה הלברשטאם ע"ה, אשת האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל ואמו של האדמו"ר מצאנז והאדמו"ר מצאנז קלויזנבורג והיא בת 96 בפטירתה. 

הרבנית שמתגוררת ביוניון סיטי שבארה"ב חלתה בשנים האחרונות אך בימים האחרונים הדרדר מצבה בגלל מגיפת הקורונה, בחסידות צאנז שהודיעו על פטירתה מציינים כי הדיווח על פטירתה הגיע מהמרכז הרפואי בניו ג'רזי למרכז הרפואי צאנז לניאדו בנתניה. 

בארה"ב שלאחר השואה נישאה לבעלה בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל שאיבד את כל משפחתו, הרבנית הייתה בתו של הגאון הצדיק רבי שמואל דוד אונגר זצ"ל גאב"ד נייטרא.  

כשנישאה לרבי זצ"ל הוא היה בן 46 לאחר שאיבד בשואה 11 ילדים והוא הייתה בת 29 לאחר ששרדה לבד השואה. כשהציעו לה השידוך רצתה מאד לזכות להיות אשת איש קדוש אך היססה מאד בשל פער הגילאים ואז האדמו"ר מצאנז הבטיח שיחתן יחד עמה את כל ילדיהם. מה שאכן התרחש בפועל.

החתונה התקיימה בערב שבת קודש פרשת שופטים ו' באלול תש"ז בישיבת נייטרא ששכנה אז בסאמערוועל שבניו גרז'י כאשר סעודת החתונה הייתה בליל שבת קודש כאשר ערך האדמו"ר זי"ע את שולחנו הטהור ברוב עם.

חסידי צאנז מספרים על ההכנעה שלה לרבי בצורה מופלאה, היא הייתה נזהרת מאד שלא להפריע לו בעבודת הקודש גם כשהייתה מטופלת בילדים קטנים, מעולם לא הטרידה אותו אם לא לצורך.

הרבנית ע"ה הותירה אחריה דורות ישרים מבורכים, בניה: האדמו"רים מצאנז וצאנז קלויזנבורג, ובנותיה, הרבנית מזוועהיל מארה"ב אשת האדמו"ר זצ"ל, הרבנית וייס מירושלים אשת הגר"ד, הרבנית שפירא מבני ברק אשת הגרא"ד, הרבנית פריזנט מארה"ב אשת הגרש"י מצאנז זוועהיל, והרבנית מוטצען מפתח תקווה אשת הגרא"פ רב קרית הבעל שם טוב.  

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

צאנז השפע חיים מצאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד