י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקורונה במגזר החרדי

הח"כית הסיתה נגד חרדים; סמוטריץ' דווקא התנצל

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו פרסמה פוסט בו היא תקפה את המגזר החרדי ומנהיגיו. "זהו יום הכיפור של ההנהגה החרדית, היא צריכה לעשות חשבון נפש מאוד רציני גם כלפי ציבור שלהם" • סמוטריץ' דווקא התנצל על חוסר הסיוע של הממשלה לתושבים החרדים

הח"כית הסיתה נגד חרדים; סמוטריץ' דווקא התנצל
בצלאל יואל סמוטריץ' צילום: משה ביטון

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, הצטרפה לקולות המסיתים נגד הציבור החרדי בעקבות משבר הקורונה וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי היא מאשימה את ההנהגה החרדית בזלזול של הציבור החרדי בהנחיות משרד הבריאות.

"אני מאשימה את ההנהגה החרדית בכל הזלזול בהנחיות משרד הבריאות" כתבה. "ההנהגה מחזיקה את הציבור בבורות, הם משאירים אותם בחשיכה ובמאה ה-15 ולא נותנים להם להתקדם למאה ה-21, הם משתמשים בעוני של הציבור ובתלותיות שלו בהנהגה כדי לשלוט בו. במשך שנים העסקנים החרדים הכניסו לראש של חסידיהם אנטגוניזם כלפי הממסד ונגד המדינה ועכשיו אנחנו רואים את התוצאות.

זו שעת המבחן של מערכת היחסים בין מדינת ישראל לבין ההנהגה החרדית, הגענו לקו פרשת המים וחייב לקרות פה שינוי, אנחנו לא יכולים להמשיך ככה. ההנהגה החרדית חייבת לקחת אחריות על כל המחדל שקרה פה בריכוזי האוכלוסייה החרדית. ההנהגה משאירה את הציבור שלה בגטאות כי ככה נוח לה לשלוט בו והקורונה מציבה מראה מול המדיניות הזו ונותנת להם סימן שחייב לקרות פה שינוי.

הגענו למצב שיש אלפי חולים חרדיים והמדינה נדרשת לעשות עוצר על ערים ושכונות מסויימות וזו פגיעה לא רק במגזר החרדי אלא פגיעה בכל מדינת ישראל כי כל עוד אנחנו לא נשתלט על המחלה בתוך האזורים האלו, כל מדינת ישראל תשאר בהסגר.

זהו יום הכיפור של ההנהגה החרדית, היא צריכה לעשות חשבון נפש מאוד רציני גם כלפי ציבור שלהם, גם כלפי המדינה וגם על הבוז והזלזול שכוון כלפי כל ציבור יוצאי מדינות חבר העמים".

לעומתה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב שרשור ציוצים בחשבון הטוויטר שלו סמוך לשבת והוא דווקא התנצל על חוסר היעילות של הממשלה בסיוע לציבור החרדי.

‏"חשבון נפש רגע לפני שבת: מה שקורה בבני ברק הוא הרבה באחריות שלנו, הממשלה. ממשלה צריכה להכיר את האוכלוסיות השונות שלה. את התרבות, הצרכים, דרכי התקשורת וההסברה ועוד. הציבור החרדי שונה בהרבה מאוד מובנים מהמגזר הכללי. היינו במוד של הציבור הכללי ולא נתנו מענה ייחודי מספק לציבור החרדי

‏היו שם שתי בעיות עיקריות: מודעות (שפה, ערכים, תרבות, ודרכי תקשורת שונות, וחשדנות מובנית להגבלות מצד המדינה), ואורח חיים (צפיפות, משפחות גדולות, קשיים כלכליים, ועוד) שזוקק מענה ייחודי במסגרת מדיניות הבידוד וההגבלות החברתיות. לא נערכנו מספיק בזמן לתת לזה מענה נכון.

‏יש בהחלט אשם תורם גם לחלקים בחברה ובהנהגה החרדית שנהגו בחוסר אחריות, ולא את הכל אפשר להפיל על המדינה. אבל תפקידנו כממשלה זה לראות את הכשלים בהתנהלות שלנו ולתקן אותם ולא לחפש את האשמה אצל אחרים.

אז אחיי החרדים, רגע לפני שבת מורכבת שהולכת לעבור עליכם, אני רוצה לבקש סליחה על החלק שלי במחדל. מקווה שבשבוע הבא, ובהמשך, המענה שניתן יהיה טוב יותר ותוכלו לעבור את המשבר הזה בשלום. אנחנו לצידכם - תמיד וביתר שאת בימים הקשים האלה".

בצלאל סמוטריץ' קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד