י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבת בצל הקורונה • תיעוד מזעזע

מאה שערים: השוטרים אכפו; כבן 80 הותקף ונזקק לניתוח • צפו

המשטרה ביצעה אכיפת הקורונה במהלך השבת בשכונת מאה שערים הירושלמית על פי טענות התושבים באלימות רבה, תוך ניצול המצב שבשבת לא נמצאים במקום כלי תקשורת והמקומיים אינם מתעדים • בן 80 הותקף על ידי שוטרים ונזקק לטיפול רפואי • צפו בתיעוד האלימות

מאה שערים: השוטרים אכפו; כבן 80 הותקף ונזקק לניתוח • צפו
שוטרים בפעולות אכיפה במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליל שבת נערכה פעילות משטרתית בשכונת מאה שערים, פעילות דומה לימים האחרונים. ההבדל היחיד הוא, שהתושבים ואנשי התקשורת - לא נכחו במקום, כך שאין עד כה תיעוד מצולם, אולם סביר להניח שמצלמות אבטחה תיעדו חלק, ואלה יצוצו בקרוב.

ראשית, לתוצאות. יהודי כבן 80 תושב השכונה, פונה על ידי אמבולנס מד"א לבית החולים שערי צדק, לאחר שלטענת התושבים הותקף על ידי שוטרים באלימות. מבית החולים מסרו ל'בחדרי חרדים' כי אתמול בלילה הובא הפצוע לשערי צדק עם חבלת ראש קלה ושבר בצוואר הירך. בעקבות פציעתו, הוא יועבר בקרוב לניתוח.

במהלך הפעילות נעצרו 10 אנשים בחשד לתקיפה והכשלת שוטרים, בנוסף בכל רחבי העיר נרשמו למעלה מ-30 דו"חות בנושא הקורונה.

על פי הודעת הדוברות של המשטרה, כוחות המשטרה שפעלו במאה שערים, זיהו במספר מקומות קומץ של כמה עשרות מתושבי האזור שמפרים את ההנחיות ומסכנים את בריאות הציבור ונמצאים ברחוב, חלקם החלו מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לפזר את חלקם באמצעים לפיזור הפגנות.

אולם התושבים זועמים ומביעים תסכול רב על ההנהלתו המשטרתית. לטענתם, מניינים שנערכו במרפסות הבתים פוזרו על ידי שוטרים, שהורו לדיירים לשוב לבתיהם. במהלך הפעילות המשטרתית, כאמור, נפצע תושב השכונה כבן 80 שפונה לבית החולים וצפוי לעבור ניתוח.

"המשטרה התנהגה באופן חסר מעצורים תוך הכאת עוברים ושבים תמימים שלא היו קשורים לאירוע והשלכת רימוני הלם בתוך השכונה הצפופה" אומרים תושבים בשכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לטענתם, השוטרים אמרו לפצוע לשוב לביתו, אולם כאשר הגיע סמוך לבית - אז הוכה קשות על ידי השוטרים ללא סיבה ניכרת לעין.

עוד טוענים תושבי השכונה, כי חלק מעשרת העצורים, יצאו למרחק של פחות מ-100 מטר, כפי שמתיר החוק, לזמן קצר, ולמרות זאת נעצרו בטענה שעמדו ליד שכן אחר שאף יצא לחצר ביתו - וכידוע, במאה שערים אין מרחק גדול בין בית לבית וחלק ממרפסות הבתים אף מחוברים למרפסת אחת גדולה.

"אנו מבינים את הצורך להראות בתקשורת את הפעילות המשטרתית, תוך התרת דמם של החרדים. אבל אנא, אתם גורמים נזק עצום למלחמה בנגיף" אומר ל'בחדרי חרדים' אחד העסקנים המוכרים למשטרה. "התושבים ארגנו מניינים אך ורק דרך מרפסות וחצרות הבתים, כפי הוראת בית הדין של העדה החרדית, שיש להישמע להנחיות משרד הבריאות".

ממשטרת ישראל נמסר: כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים בליל שישי בכדי לאכוף את צו בריאות העם, נתקל בעשרות תושבים שהפרו את הצו והחלו לתקוף את השוטרים באבנים, ברזלים ומכל הבא ליד, תוך קריאות "נאצי" וגידופים.

נוכח המצב, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים שפיזרו את ההמון, ובמהלך ריצתם לעבר פורעי החוק נתקלו בשוגג באדם מבוגר שהיה בדרכם והוא נפל ונפצע. השוטרים מיד הגישו לו טיפול ראשוני. בהמשך הוא הועבר על ידי מד״א לטיפול רפואי ואנו לו מאחלים רפואה שלמה.

לצד האמור ראוי לגנות בכל תוקף את אותם אלו שהפרו את צו בריאות העם וסיכנו את הציבור, כמו גם את אותם פורעי החוק שניסו לפגוע בשוטרים הפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור.

מאה שערים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד