י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכתב שמכיר את המגזר

יאיר שרקי: "הסגר על בני ברק מנוהל עם כמה כשלים מובנים"

"נכון לעכשיו מנוהל עם כמה כשלים מובנים", כך טוען העיתונאי יאיר שרקי  ופורש את משנתו כיצד צריך לנהל את המערכה בכדי להניב את תועלתה כמה שיותר מהר ולשים את הסאגה מאחורינו

יאיר שרקי: "הסגר על בני ברק מנוהל עם כמה כשלים מובנים"
יאיר שרקי צילום: מתוך פייסבוק

העיתונאי יאיר שרקי, שמכיר את הציבור החרדי כמי שמסקר אותו בשנים האחרונות עבור חברת החדשות של ערוץ 12 מציין הבוקר (ראשון) ‏כמה הערות על הסגר בבני ברק, שלדבריו, "נכון לעכשיו מנוהל עם כמה כשלים מובנים".

‏1. הסגר עוזר למנוע הדבקה מחוץ לעיר אבל עלול להגביר את קצב ההדבקה בתוך העיר באופן דרמטי. הצפיפות בחנויות המזון מתגברת והלחץ גדל. "בלי אספקה של מזון ומכירה ברחובות הפתוחים המשבר יעמיק הומניטרית ובריאותית".

2. הפרדת אזור התעשיה של העיר מהשטח הנתון להסגר ומניעת גישה של התושבים לסניפי רשתות המזון שם היא שגיאה קשה שמקשה עוד יותר על הצטיידות במזון.

3.כדי לקבל תמונה אמיתית לגבי קצב ההדבקה דרוש נתון של מספר "בתי אב" בהם יש חולה, ולא מספר חולים בודדים.
‏במשפחות גדולות מרגע שאחד חולה עניין של זמן עד שכל דיירי הבית ידבקו, ולכן נראה תוך ימים הכפלה פי 8-9 של מס החולים בהתאם למס הנפשות בבית. אבל אם הבידוד נשמר היא תחומה לבית הספציפי.

‏4. כמובן שעדיף לבודד את החולים מלכתחילה באופן מהיר ולחסוך גם את ההדבקה במשפחה, אבל מהעדויות שאני שומע אנשים ממתינים ימים לפינוי ואשפוז ובינתיים ההדבקה מתרחשת ממילא. נוסף על הבעיה של הורים חולים שלא יכולים לעזוב את הבית בהיעדר מי שיטפל בילדים.

יאיר שרקי קורונה הסגר על בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד