י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקורת מבית

המודיע במאמר נגד יוזמת ההסגר של ליצמן: ״שליפת צעדים שלא מועילים״

סיבוב פרסה של 360 מעלות בביטאון שמייצג את שר הבריאות ליצמן. במאמר המערכת שמתפרסם הבוקר מוטחת ביקורת קשה נגד יוזמת הסגר על בני ברק - אותה יזם ודחף שר הבריאות ואיש חסידות גור • ״גם הציבור החרדי טועים - אנחנו נותנים אחיזה לדיווחי הכזב״ • כל הפרטים 

המודיע במאמר נגד יוזמת ההסגר של ליצמן: ״שליפת צעדים שלא מועילים״
משה גולדשטיין

אם עד עכשיו טענו כי הביקורת כלפי שר הבריאות יעקב ליצמן נובעת מאינטרסים זרים כמו שנאה לחרדים, הטענה הזאת כבר לא קבילה לאחר הביקורת שמופיעה הבוקר (שלישי) מעל דפי הביטאון החסידי של אגודת ישראל ׳המודיע׳ - בו מוטחת ביקורת נגד ההסגר על העיר בני ברק. הביקורת מהווה בעצם שינוי דרמטי של 360 מעלות, לאחר שכאמור מאמר המערכת מבקר בחריפות את ההסגר שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן.

במאמר שמופיע הבוקר מציינים ב׳המודיע׳ את המחויבות לשמור על כללי משרד הבריאות ועל ההנחיות שניתנו בשבועות החולפים, אלא שהם גם מבקרים את ההחלטה הדרמטית של הסגר שהוטל על עיר התורה והחסידות - בני ברק. במהודיע כותבים הבוקר: ״יש גורמים אינטרסנטים, או כאלו שטופי מחשובות אוון שמנסים לתייג את הציבור החרדי בכללותו ואת תושבי בני ברק כאילו הם מפיצי התחלואה״.

״עלילת דם שמדינה מתוקנת היתה פועלת נגד מפיצי הרוע הזה", נכתב עוד במאמר, בו לא מוזכר שמו של איש חסידות גור עימו מזוהה העיתון, שר הבריאות ליצמן, אלא שהביקורת בהחלט מופנית כלפיו - בוודאי לאחר הכותרת ב׳ידיעות אחרונות׳ בה התגאה ליצמן כי הוא זה שעומד מאחורי היוזמה לסגור את העיר בני ברק. במאמר הנוקב נכתב: ״הבעיה הגדולה היא, שלפעמים גם אנחנו, בציבור החרדי טועים  ולא מרגישים שאנו נותנים שביתה ואחיזה לדיווחי הכזב הללו״.

מאמר עיתון ׳המודיע׳ הבוקרמאמר עיתון ׳המודיע׳ הבוקר

בין השורות מוטחת ביקורת על הטלת הסגר על בני ברק: ״ביום שאחרי, ההתמודדות עם ההסתה הפראית והשלכותיה עשויה להיות לא קלה. עד ליום ההוא, כעת בשעה שההתמודדות בשיאה, חייבים לנקוט בצעדים שהם ענייניים, תכליתיים, ובוודאי לא מתייגים ולא מענישים״. על הטלת הסגר שיזם השר ליצמן נטען במאמר, כי ״כל האנרגיות והמשאבים צריכים להיות מופנים לסייע לציבור בכל מקום שהוא מתגורר וזקוק לסיוע, לפתור את הבעיות האמיתיות, והכל מתוך הגינות מתוך כבוד בסיסי - ולא מתוך שליפת צעדים שבסופו של דבר לא רק שאינם מועילים אלא גם מזיקים״. 

בשורות העיתון מקשרים באופן ישיר בין הסגר שהוטל דווקא על העיר בני ברק להסתה שהגיעה לאחריה: ״בתוך כל המהומה הגדולה, בה הלב כואב עם כלל היהדות הנאמנה בכל תפוצות הגולה, אנו כואבים גם את ההתנכלות וההסתה נגד יהודים חרדיים בארץ ישראל בכלל, ובבני ברק במיוחד״, כשהעיתון טורח להדגיש כי ״זו הסתה שקרית ואיומה, וכי היא חייבת להפסיק וגם צעדים שנגזרו ממנה ולא מן העניין אין להם מקום״, כאן העיתון רומז על הסגר בעיר התורה והחסידות, בני ברק.

המודיע יעקב ליצמן סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד