י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הכל מאיתו יתברך

הרבי מקאליב: כששומרים על ההוראות מקיימים שתי מצוות

האדמו"ר מקאליב במכתב מיוחד:"כששומרים על ההוראות ולא מתפללים במניין מקיימים שתי מצוות אחת ונשמרתם השנייה לא תסור ימין ושמאל" • המסר של זקני הרבי: אמונה, שמחה ומסירות נפש רק כך נוכל לעבור את הימים הללו" 

הרבי מקאליב: כששומרים על ההוראות מקיימים שתי מצוות
האדמו"ר מקאליב צילום: באדיבות המצלם

בשעות הקשות של משבר הקורונה, משבר שגובה קורבנות רבים בקרב שרידים מוצלים מאש השואה, יוצא האדמו"ר מקאליב במכתב חיזוק מרומם הרבי מדבר על המסר של סבו הרבי זצ"ל, לימים הקשים העוברים על עם ישראל:  'תקופה קשה עוברת כעת עלינו, כשמכרים וטובים נחלים, וצדיקים וטהורים מסתלקים מעמנו בפתע פתאום ללא כל הכנה מוקדמת ע"י הנגיף ל"ע ולא עליכם, והרבה אנשים יקרים מאבדים את מטה לחמם ומקור פרנסתם".

הרבי מדגיש במכתבו שאין לעלות על הדעת שום הוראת היתר בעניין הוראות משרד הבריאות: 'בוודאי שבזמן זה בראש ובראשונה עלינו לקיים בדחילו ורחימו את המצוות עשה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ע"י קיום כל הנחיות הרופאים, ואף אם נעשה בצער של ביטול מנינים וכדו' עם זאת עלינו לדעת שאנו מקיימים בכל פעם הן את המצוה של ונשמרתם והן את המצוה של "לא תסור ימין ושמאל'.

'נזכרתי, שלפני שנים ספורות שאלתי אותו מה הוא היסוד של "קאליב"? מה הוא היסוד שאתה רוצה שכל אחד ישריש אצלו וענה לי: אמונה, שמחה, ומסירות נפש'. מספר הרבי את המסר שהעביר לו זקנו הרבי זיע"א. "קודם כל, להאמין שהכל מאיתו יתברך.  ע"י שנאמין  נוכל לבוא לידי שמחה, להיות רגועים ושלוים ולהתכונן כראוי לימי החג הקרב ובא'

במכתבו מציע הרבי להתבונן בקורות חיים של הרבי ז"ל, על מנת להתחזק באמונה:" בואו ונתבונן על קורות חייו של כ"ק רבינו זי"ע, כשעלה לארץ הקודש והיו לו קשיים מרובים, צער ועגמת נפש, עד כדי כך שהתבטא "איננו זוכר יום טוב בחיי" , עם כל זאת, תמיד החזיק עצמו במסי"נ ממש, האמין ועודד אנשים אחרים להאמין".

בסיום מכתבו פונה הרבי לכל מוקירי זכרו של הרבי זצ"ל, שלמרות שאין אפשרות לעלות לציון הקדוש ביום השנה הראשון, כל מי שיכול לעשות דבר לעילוי נשמה יהיה מליץ יושר עבורו: 'הנה עומדים אנו ימים ספורים לפני ההילולא הראשון של זקני הקדוש ביום כ"ג ניסן, אני מבקש מכל מוקירי זכרו שידליקו באותו יום נר נשמה. וילמדו לכל הפחות פרק משניות ויספרו איזו שהוא סיפור מקורות חייו ויבקשו שממרום ימליץ טוב בעדינו".

 

האדמו''ר מקאליב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד