י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ירושלים תחולק לשבעה רובעים • הפרטים המלאים

אושר פה אחד: סגר היום משעה 19:00; עוצר כללי מחר מ-15:00

למרות שהממשלה היתה אמורה לאשר כבר אתמול את ההגבלות החדשות לקראת חג הפסח, בגלל ענייני ניסוח מול משרד האוצר אישור הממשלה נדחה להיום. על פי אישור חברי הממשלה, מהיום בשעה 15:00 ועד יום שישי בשעה 6:00 יוטל עוצר כללי על ישראל. אין מעבר מעיר לעיר

אושר פה אחד: סגר היום משעה 19:00; עוצר כללי מחר מ-15:00
מחסום משטרתי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אושר פה אחד: הסגר יתחיל ב-19:00, תחבורה ציבורית תפעל עד 20:00, מחר העוצר יתחיל ב-15:00 ועד אז יפעלו סופרים, קייטרינג ומשלוחים.

ישיבת הממשלה התקיימה טלפונית לפני זמן קצר, ובה השרים אישרו את המגבלות החדשות, לפיהן, יתחיל סגר היום בשעה-19:00. אנשים לא יוכלו לצאת מהערים בהן הם מתגוררים, עד יום שישי בשעה 6:00 בבוקר - אז יחזרו לתוקפן ההגבלות הרגילות.

למעשה ההצבעה על המגבלות החדשות היתה אמורה כבר להתקיים אמש בחצות, אך עקב כך שניסוח תקנות נוספות במשרד האוצר טרם הושלם, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודיע לשרים כי ישיבת הממשלה תתקיים בבוקר בשעה 10:00. אך לאחר מכן עקב דחיות שונות נדחתה ההצבעה והיא התקיימה בשעות האחרונות, וכאמור הסתיימה בשעה זו.

במשרד הבריאות ניסו להביא לאישור הסגר עד מוצאי שבת, אך לבסוף כאמור השרים אישרו את הסגר רק עד ליום שישי בבוקר בשעה 6:00. 

מחר ייסגרו הסופרמרקטים מוקדם יחסים, ומהשעה 18:00 עד יום חמישי ב-7:00 תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושביהם יהודיים.

התחבורה הציבורית, למעט מוניות, תופסק לחלוטין בשעה 20:00, ותתחדש ביום ראשון בשעה 8:00 בבוקר. האיסור יחול גם על טיסות בינלאומיות. ביישובים ערביים תהיה תחבורה ציבורית עירונית בלבד עד יום חמישי ב-20:00, אז תופסק עד יום ראשון בבוקר.

עוד נכתב במסמך כי "ירושלים תחולק לשבעה רובעים, ולא ניתן יהיה להסתובב בין הרובעים". בגרסה הקודמת אמורות היו להיחסם 15 שכונות, חרדיות בעיקרן, ובגרסה זו של התקנות נמנעה ההחלטה.

בהודעה משותפת שיצאה ממשרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הבריאות נכתב: "הממשלה אישרה תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. בזמן חג הפסח עולה החשש לעלייה משמעותית בשיעורי ההדבקה והשפעותיה עלולות להיות רחוקות טווח. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי עד לאחר החג וכן הגבלה על מקומות העבודה".

"על פי התקנות שאישרה הממשלה, החל מהיום, יום ג׳ 07.04.2020 בשעה 19:00 ועד יום ו' 10.4 בשעה 6:00, נאסר על אדם לצאת מהיישוב בו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים, אלא אם לא ניתן לעשות זאת בישוב מגוריו" (בירושלים תחום השיפוט הוא לפי הרובעים המפורטים בתקנות ובמפה המצורפת). 

חלוקת השכונות בירושלים לפי רובעים

"עוד נקבע כי החל מהיום בשעה 20:00 ועד יום א׳ 12.4 בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות. טיסות נוסעים בינלאומיות יוכלו לפעול רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים. תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד".

"החל מיום ד׳ ה-08.04.2020 בשעה 15:00 ועד יום ה׳ ה-09.04.2020 בשעה 7:00 תיאסר גם הצטיידות במזון. הממשלה חוזרת ומזכירה כי האזרחים נדרשים לחגוג את חג הפסח בבתים בהם הם גרים. הגבלות אלה לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים".

"יציאה לסופר-מרקטים והמכולות תתאפשר עד מחר ב-15:00. עוד יובהר כי ניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים, עוד הורחבו בתקנות סמכויות האכיפה של משטרת ישראל שיכללו מעתה גם סמכות למנוע יציאה של אדם או רכב מיישוב, וכן הסמכות לדרוש מכל אדם להזדהות ביציאתו מהיישוב ולעכבו באם נדרש על פי חוק.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד