י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדגש על מאה שערים וסנהדריה

הנתונים חושפים: מפת הקורונה העגומה של השכונות הירושלמיות

על פי נתוני מרכז המידע בנושא הקורונה של משרד הבריאות, כ- 1,100 חולים מתוך 1,450 החולים בעיר, נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים. על פי הנתונים השכונות הבעייתיות ביותר בהר הן מאה שערים וסנהדריה

הנתונים חושפים: מפת הקורונה העגומה של השכונות הירושלמיות
מתפללים במאה שערים בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי הנתונים של משרד הבריאות ירושלים ממוקמת יחסית במצב טוב במספר הנדבקים לעומת ערים אחרות אך ע"פ נתונים חדשים שמוסר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה נראה כי תמונת המצב שונה.

על פי הנתונים שפרסם מרכז המידע, מרבית החולים בעיר מרוכזים בשכונות החרדיות הצפופות, שבהן מתגוררים כ-230,000 מתוך 920,000 תושביה.

"להערכתנו, כ- 1,100 חולים מתוך 1,450 נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים", כתבו מחברי המסמך. "לכן, היחס האמיתי בין חולים לתושבים מזכיר את היחס בבני ברק, כ-47 חולים ל-10,000 תושבים, מה שמציב את השכונות החרדיות של ירושלים, בדגש על אזור מאה שערים-סנהדריה, במקום השני בארץ.

מרכז המידע קורא לבודד את השכונות שבהן ישנו ריכוז חולים גבוה, לאכוף יותר את הבידוד כמו גם צעדים נוספים. הם כתבו כי "מומלץ לפעול לאכיפת הבידוד בשכונות החרדיות של ירושלים, כדי למנוע הדבקה בשאר שכונות העיר" .



עוד הוסיפו כי יש "להגדיל את היקף הבדיקות בשכונות הללו, ולפעול להוצאת האזרחים החולים מהן כדי לקטוע את המשך ההדבקה".

בשעה זו דנה הממשלה על ההגבלות החדשות שצפויים להיכנס לתוקף בכל רחבי הארץ וגם על ירושלים צפויה לחול הגבלה נוספת האוסרת על מעבר בין שכונות, אלא אם כן קיים צורך חינוי בכך. לשם הצעה זו, גובשה חלוקה של העיר לשבעה אזורים.

קורונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד