י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאמצים לבלימת הקורונה

אושר: צו בריאות העם; חובת חבישת מסיכה

במטרה לשטח את העקומה ולהשתלט על התפרצות הקורונה, אישרה היום הממשלה צו מיוחד שמחייב חבישת מסיכה במקומות ציבוריים. החוק לא חל על ילדים מתחת לגיל 6 • ומה הדין באולפני רדיו? • כל הפרטים

אושר: צו בריאות העם; חובת חבישת מסיכה
חובה לחבישת מסכות צילום: Nati Shohat/Flash90

הממשלה אישרה תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. בזמן חג הפסח עולה החשש לעלייה משמעותית בשיעורי ההדבקה והשפעותיה עלולות להיות רחוקות טווח. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי עד לאחר החג וכן הגבלה על מקומות העבודה.

בתוך כך, נחתם היום על ידי מנכ"ל משרד הבריאות צו בריאות העם – חובת חבישת מסיכה, לפיו "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה המיועדת לכך או מסיכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף".

הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה, אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף או אדם השוהה במקומות כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום איתו, משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור ובלבד ששומר על מרחק של שני מטרים מאדם אחר, שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום העבודה ובלבד שיישמרו על המרחק הנדרש לפי ההנחיות.

תחילתו של הצו בדבר חובת חבישת מסכה החל מיום ראשון הקרוב (12.4) בשעה 7:00 בבוקר.

קורונה צו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד