ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שר התורה בירך שיהיה קידוש ה'

למען הקשישים והמבודדים: שרים "מה נשתנה" במרפסת • צפו

יוזמה מבורכת שזכתה לתמיכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי: רבבות ילדי ישראל ישאלו "מה נשתנה" בליל הסדר בשעה 20:30 במרפסות • הגר"י זילברשטיין: "שרשי הרעיון מצויים בגמרא"

למען הקשישים והמבודדים: שרים "מה נשתנה" במרפסת • צפו
שולחן ליל סדר צילום: באדיבות המצלם

יוזמה מבורכת לרגל המצב: מאחר ואלפי יהודים מבוגרים נאלצים השנה לערוך את ליל הסדר לבדם, ללא ילדים ונכדים, ואליהם מצטרפים אלפי יהודים הנתונים בבידוד ואינם יכולים להסב לשולחן הסדר בחיק משפחתם, והדבר מצער ופוגע בשמחת החג לכל אותם יהודים.

על כן, הציעו מספר תלמידי חכמים, כי בשעה 20:30 בליל הסדר יצאו כלל ילדי ישראל למרפסות הבתים ושם ישירו יחד ובקול שירת "מה נשתנה", בשיתוף כל אותם יהודים שנאלצו לערוך את ליל הסדר לבדם.

ל'בחדרי חרדים' שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמע על היוזמה החשובה וציין כי מדובר ב"רעיון טוב". מרן אף בירך שיהיה בהצלחה וקידוש ה' מהיוזמה המבורכת הזו.

לדברים הצטרף בהרחבה חבר מועצת גדולי התורה, הגר"י זילברשטיין, שאמר כי כך ירגיש כל יהודי היושב בדד כי הוא חלק מעם ישראל ויזכה לשמחת חג.

הגר"י ציין כי ניתן למצוא רעיון מעין זה כבר בגמרא בפסחים (פ"ה ע"ב), המספרת על כך שגגות ירושלים נשברו מקול ההלל בעיר. והביא הגר"י את דברי המהרש"א שם כי לא הגגות נשברו אלא הגגות שבשמים, מכיוון שכולם אמרו יחד הלל ושרו לשם שמים.

בעקבות זאת, קראו מרנן ורבנן גדולי ישראל לציבור הרחב לבקש מהילדים בליל הסדר בשעה 20:30 לשיר יחד במרפסות את "מה נשתנה" ולזכות במצוה כפולה ומכופלת.

מה נשתנה ליל הסדר הגר''ח קנייבסקי הגר''י זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד