ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר מאבק מר בנגיף

בד"ה: מזכירו של הרבי מלובביץ' זצוק"ל הרב גרונר נפטר מקורונה

ברוך דיין האמת: מזכירו האישי של הרבי מלובביץ' זצוק"ל הרב יהודה לייב גרונר - הלך לעולמו לאחר מאבק מר בנגיף הקורונה • שימש בקודש למעלה מ-40 שנה • בן 88 בפטירת

בד"ה: מזכירו של הרבי מלובביץ' זצוק"ל הרב גרונר נפטר מקורונה
רבי יהודה לייבל גרונר ז"ל צילום: שימי קוטנר

אבידה גדולה לחסידות חב"ד: בצער רב וביגון קודר התבשרנו על פטירת מזכירו האישי של הרבי מלובביץ' זצוק"ל, הרב יהודה לייב גרונר, שהלך לעולמו לאחר מאבק מר בנגיף הקורונה. בן 88 בפטירתו.

זכה ושימש במסירות רבה את הרבי במשך יותר מארבעים שנה ובין היתר סייע בטיפול ברבי לאחר שקיבל שבץ מוחי. הרב גרונר ואשתו, הגברת יהודית (לבית גורביץ'), הם הורים לשלושה בנים וארבע בנות, חלקם שלוחים בארצות הברית ובישראל.

הרב גרונר נולד ב-ז' באייר 1931, למשפחה של צאצאי הרב שניאור זלמן מלאדי, אדמו"ר הזקן ומייסד חב"ד-ליובאוויטש - בעל התניא. הוריו היו ר' אברהם ישעיה ומנוחה רחל גרונר.

הקשר שלו עם הרבי החל בגיל צעיר מאוד, כאשר הרבי שכונה אז הרמ"ש השתתף בבר המצווה שלו ונאם במשך 20 דקות. בשנת 1949 ביקש הרבי מהרב גרונר להצטרף לצוות שלו ובכך הוסיף אותו למזכירו. הוא שימש את הרבי כמזכיר במשך למעלה מארבעים שנה. הרבי כינה אותו 'הגנרל שלי'.

אחרי פטירתו של הרבי, הרב גרונר לא מילא תפקיד רשמי בחסידות, אך הפך לאחת הדמויות המוכרות והאהובות ביותר בקהילה של חב"ד-ליובאוויטש.

בשנים שחלפו מאז, הסתובב הרב גרונר הרבה ברחבי העולם וסיפר על חוויותיו עם הרבי, תובנות מתורתו של הרבי וכיצד אנשים יכולים לחיות חיים טובים יותר דרך תורה וחסידות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הרבי מלובביץ הרב יהודה לייב גרונר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד