ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עשה זאת בעצמך

פתרון חדשני: מסיכות בהדפסת תלת מימד

כשיש מחסור בשוק העולמי, הפתרון הוא פשוט לייצר מסכות במדפסות תלת מימדיות, חוקרים, יזמים ואנשי מקצוע שונים ברחבי הארץ התנדבו למאמצי הדפסת המסכות אותה רואים כחובה אזרחית בתקופת משבר הקורונה. כעת הם קוראים לציבור הרחב להצטרף למהלך

פתרון חדשני: מסיכות בהדפסת תלת מימד
כפפות ומסכה צילום: pixabay

העולם כולו מתמודד עם מחסור חריף בכל רכיבי הציוד הרפואי, הרופאים זועקים כי מסכות הפנים המגינים עליהם מהידבקות הולכות ואוזלות, ובישראל נעשים מאמצים אדירים בכדי לייבא מסכות פנים מכל העולם.

המוסד באמצעות רשת שליחים הביא בשבעות האחרונים מאות אלפי מסכות ממקומות שונים בעולם, גם העלויות של המסכות בשוק הפרטי עלה עקב המחסור, אבל כעת נראה שמצאו פתרון חדש ויצירתי, שבעזרתו מתכוונים להתגבר על המחסור בארץ, וגם ואולי הכי חשוב זה פתרון שהציבור כולו יכול להשתתף בו ולפתור כך יחד את הבעיה.

הפתרון הוא פשוט לייצר מסכות במדפסות תלת מימדיות, חוקרים, יזמים ואנשי מקצוע שונים ברחבי הארץ התנדבו למאמצי הדפסת המסכות אותה רואים כחובה אזרחית בתקופת משבר הקורונה. כעת הם קוראים לציבור הרחב להצטרף למהלך.

"יש המון אתגרים בתקופה הזו, אך לפני הכל צריך לדאוג למגן את אלה הנלחמים בשביל כולנו", אמר אלכסנד גכט, חוקר הדפסה תלת ממדית בטכניון ושותף במיזם abililab.

"יש לי ידע מוקדם בתכנון וייצור ומהרגע שהחל סיפור הקורונה חיפשתי אתגרים שאוכל לסייע בהם. ברגע שהבנתי שיש ביכולתי להעניק פתרון בדמות הדפסת תלת ממד של מסכות – לא הייתה שום דילמה", שיתף. כך חשים גם יתר היזמים. "לאחר שראינו באינטרנט שבמדינות אחרות התחילו להדפיס – פרסמנו הודעה בקבוצה ישראלית בתחום, ומיד ידענו שאנחנו רוצים להיכנס לזה", סיפרו נתנאל בנזקי ושוהם חניה, סטודנטים מבאר שבע ובעלי העסק "MAD PRINT" להדפסה בתלת ממד. "עוד באותו היום קיבלנו שקפים והתחלנו לעבוד".

נתנאל גואטה, מנהל מעבדת החדשנות של "אוטודסק ישראל" אומר: "קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק בנושא החלו לפרוח בימים האחרונים, ובהן חולקים אנשים ידע ומסייעים זה לזה בפתרון תקלות – הכל כדי לתת יד במאמץ המלחמתי בקורונה.
המהלך כולו הוא על טהרת ההתנדבות, ממש מרגש לראות את זה".

עוד אומר נתנאל גואטה שאנשי מקצוע בתחום סיפרו כי הדפסת המסכות בתלת ממד היא פעולה פשוטה יחסית, אותה יכולים לעשות בבית גם אזרחים מן השורה שמחזיקים ברשותם מדפסת מהסוג הזה. "למעשה המסכה מורכבת משני חלקים: הרכיב המודפס והשקף הפלסטי, אותו רוכשים, כל מה שצריך הוא לשגר את הקובץ הנכון למדפסת ואז להשחיל את השקף". הוא מוסיף.

קבוצות הפייסבוק והוואטסאפ של המיזמים הללו פתוחות להצטרפות, ניתן לקבל בהן את כל המידע והסיוע הטכני להדפסת מסכות. כמו כן, ניתן למצוא בהן קישורים גם לטפסי תרומה לרכישת שקפים וחומרי גלם להדפסה, לאלו המעוניינים לסייע אך אין ברשותם מדפסת מסוג זה.

מדפסת תלת מימד מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד